• پنجشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401120402785
  • خبرنگار : 71424

گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای، شرط معلمی در تمام مدارس/برگزاری آزمون جامع مهارت‌آموزان

گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای، شرط معلمی در تمام مدارس/برگزاری آزمون جامع مهارت‌آموزان

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه شرط اشتغال به حرفه معلمی در تمام مدارس، دارا بودن گواهینامه صلاحیت معلمی به عنوان مستند رسمی احراز توانایی یک فرد برای ایفای نقش معلمی است گفت: تا کنون و از سال ۱۳۹۴ متعاقب چندین دوره آزمون استخدامی و برگزاری دوره مهارت‌آموزی، بیش از ۱۰۷ هزار مهارت‌آموز به وزارت آموزش و پرورش معرفی شده است.

به گزارش ایسنا، ایوب ابراهیمی در حاشیه برگزاری دوره هفتم آزمون جامع مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران توضیحاتی درباره این آزمون ارائه داد و در این باره اظهار کرد: کارآمدی نظام آموزشی با توسعه‌یافتگی جامعه در ابعاد مختلف آن مرتبط است.

وی افزود: نظام آموزشی کارآمد، اثربخشی مدارس و موفقیت‌های تحصیلی فراگیران بدون معلمان توانمند و کارآمد، قادر به ایجاد تحول و اصلاح فرآیندهای آموزش و یادگیری نخواهد بود.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بر اساس تبصره ۵ ماده واحده مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، شرط اشتغال به حرفه معلمی در تمام مدارس (اعم از دولتی و غیردولتی)، دارا بودن گواهینامه صلاحیت معلمی، به عنوان مستند رسمی احراز توانایی یک فرد برای ایفای نقش معلمی است عنوان کرد: کسب اطمینان از کیفیت شایستگی‌های معلمان یک ضرورت انکار ناپذیر برای افزایش بهره‌وری نظام آموزشی است و این مهم بدون نظام‌ ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای محقق نخواهد شد.

 ابراهیمی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در جایگاه نهاد حاکمیتی تربیت معلم، با دغدغه پرورش معلمانی فاخر و توانمند برای تربیت نسلی شایسته، همواره مسئله کیفیت را به عنوان رویکردی مهم و جدی در نظر داشته و برنامه جامعی برای سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان خروجی دانشگاه تدوین کرده است. 

وی با اشاره به اینکه در همین راستا «مرکز سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی» تا کنون از سال ۱۳۹۴ متعاقب چندین دوره آزمون استخدامی و برگزاری دوره مهارت‌آموزی، بیش از ۱۰۷ هزار مهارت‌آموز (مشمول ماده۲۸ اساسنامه) به وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده است، گفت: این افراد دوره مهارت‌آموزی و فرایند ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای را با موفقیت گذرانده‌اند. هم اکنون نیز دوره هفتم ارزیابی مذکور در حال برگزاری است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: ارزشیابی جامع صلاحیت‌ حرفه‌ای معلمی دانشگاه فرهنگیان بر شش هدف کلان سنجش اثربخشی، تضمین کیفیت، پاسخ‌گویی و اطلاع‌رسانی، جهت‌دهی به فرایند یادگیری و آموزش، انگیزه‌بخشی و تصمیم‌یاری استوار است. همواره تلاش می‌کنیم در راستای ماموریت ها و اهداف خود این مهم را به درستی اجرا و موضوع کسب اطمینان از کیفیت خروجی‌های خود را از منظر پاسخگویی به جامعه و مخاطبان به صورت تمام و کمال به انجام برسانیم.

به گفته ابراهیمی حفظ، ارتقا و کسب اطمینان از کیفیت سرمایه انسانی آن هم در وزارت آموزش و پرورش، خواسته ای عمومی، الزامی اخلاقی و سازمانی است که بر آن اصراری جدی داریم و امیدواریم مهارت آموزان نیز به موضوع مهم کسب شایستگی های معلمی توجه داشته باشند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha