• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401120302530
  • خبرنگار : 50126

در اختتامیه‌ی جشنواره سراسری رایحه حسینی در ایلام عنوان شد

سفرنامه‌های زیارتی برای مخاطبان بار هدایتی دارند

سفرنامه‌های زیارتی برای مخاطبان بار هدایتی دارند

ایسنا/ایلام اختتامیه جشنواره سراسری سفرنامه و خاطره‌نویسی رایحه حسینی در ایلام برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر «محمدرضا حسینی‌نیا» ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در اختتامیه جشنواره سراسری سفرنامه و خاطره‌نویسی «رایحه حسینی» که به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد:این جشنواره تداعی گر پیوند میان مهدویت و عاشورا است و در بهترین زمان ممکن یعنی ماه شعبان برگزار شده است.

وی گفت: اینکه روی پرچم منتظران امام عصر «یا لثارات‌الحسین(ع)» نوشته شده نشانه پیوند عمیق مهدویت و عاشورا است و این مهم را به خوبی برای ما بیان می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از خاطره‌نویسی به عنوان یک فضیلت فراموش شده نام برد و گفت: یادداشت خاطرات روزانه هم یک نوع محاسبه اعمال است و هم تجربه‌ای است که ثبت می‌شود.

حسینی‌نیا بار هدایتی خاطرات سفرهای معنوی را بسیار ارزشمند عنوان و از دست‌اندرکاران این جشنواره تقدیر کرد.  

مهندس «ناصر نجفی» ،  معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری ایلام نیز در این مراسم با  گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب، مدافعان حرم و سه هزار شهید استان ایلام، گفت: هدف کلی چنین برنامه هایی ترویج توسعه و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و حسینی زندگی کردن برای نسل کنونی و انتقال به نسل آینده است.

وی گفت:  امروزه‌ ما شاهد شیطنت‌های دشمنان هستیم، اما با رهنمودهای مقام معظم رهبری و راهنمایی های ایشان همه نقشه‌های دشمنان خنثی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام ادامه داد: وظیفه ما برگزاری چنین برنامه هایی فرهنگی در سطح وسیع برای نوجوانان و جوانان است تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در زندگی آنان نهادینه و انقلاب و جوانان را از گزند دشمنان محفوظ داریم.

دکتر «بهروز ناصری»  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم  اظهار کرد: بواسطه فرصتی که خداوند در اختیار ما در بحث اربعین حسینی قرار داده است موضوع را رایحه حسینی و خاطره نویسی در این خصوص انتخاب کردیم.

وی گفت: در دستگاه عظیم و پربرکت امام حسین هر قدمی که برداریم و هر کلمه ای که بگوییم و بنویسیم و عمل کنیم مطمئناً همه ما مشمول خواهیم بود، خدا این فرصت را در اختیار ما قرار داده و همه در خدمت دستگاه امام حسین هستند .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام  تصریح کرد: آثار و خاطراتی که به این جشنواره رسیده حتماً در قالب کتاب چاپ خواهد شد و در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

 وی با بیان اینکه امیدواریم دستگاه‌های فرهنگی ، یاری گر دانشگاه‌ها باشند، گفت: در استان ایلام به خاطر شرایط و فرصتی که به واسطه حضور زائران داریم با همه جای کشور متفاوت است و این خاطرات برای نسل‌های بعدی باقی خواهد ماند.

نصرت‌الله حیدری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد استان و دبیر جشنواره نیز گفت: دبیرخانه اجرایی و علمی این همایش چهار ماه پیش تشکیل و پس از رونمایی و فراخوان صورت گرفته در نهایت بیش از ۸۰ اثر به دبیرخانه واصل شد.

وی با بیان اینکه  تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه های استان وظیفه داوری جشنواره را برعهده داشتند که در نهایت ۱۰ اثر را شایسته تقدیر دانستند  و ۵ اثر مربوط به افراد بالای ۱۸ سال و ۵ اثر نیز متعلق به افراد زیر ۱۸ سال است، تصریح کرد: این جشنواره در دانشگاه های آزاد ۳۱ استان کشور با هدف بسط و ترویج فرهنگی مهدوی و حسینی برگزار می شود.

در پایان این نشست از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha