• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401120302437
  • خبرنگار : 50201

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رسانه‌ها برای حل مشکلات جامعه برنامه بومی تعریف کنند

رسانه‌ها برای حل مشکلات جامعه برنامه بومی تعریف کنند

ایسنا/مازندران معاون مطبوعاتی وزارت فراهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید یک برنامه منسجم و روشنگر بومی برای حل مشکلات جامعه در نظر گرفته شود، گفت: اثرگذاری برنامه بومی مهم‌تر از تصمیم گیری ملی است و این نقش آفرینی درون استان می‌تواند مدلی برای حل و فصل مشکلات در سطح کلان باشد.

فرشاد مهدی‌پور امروز در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ابوذر با بیان اینکه این رویداد فرهنگی حاصل تلاش سازمان بسیج رسانه، وزارت فرهنگ و ارشاد و دفتر مطالعات رسانه است، اظهار کرد: این سه ضلع در کنار هم پیش رفتند که نقش پویا و امید آفرین به رسانه استان بدهد.

وی افزود: همگرایی این سه رکن می‌تواند در استانی که پیشران بسیاری از موضوعات از جمله زیرساخت‌های مادی، اقتصادی و صنعت گردشگری در کشور است نقش آفرین باشد.

وی تصریح کرد: در جریان اغتشاشات اخیر که یک جنگ شناختی و ترکیبی به لحاظ میزان هزینه و تاثیر بود همچنان نباید غفلت کرد و آن‌را پایان یافته تصور کرد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند که این فرایند را حفظ کند، گفت: استان مازندران نیز جزو استان‌هایی بود که مورد هدف معاندان انقلاب بود؛ تلاش شد بخشی از رخدادهای اغتشاش آمیز این استان در تراز ملی و بین‌المللی انعکاس داده شود و ورود اهالی رسانه و تدابیر مسئولان استانی و مردم مانع از این اتفاق و هدف دشمنان انقلاب شد.

مهدی‌پور با تاکید بر اینکه باید از این اتفاق درس گرفت، خاطر نشان کرد: یک برنامه منسجم و روشنگری بومی مهم‌تر از تصمیم گیری ملی است و این نقش آفرینی درون استان می‌تواند مدلی برای حل و فصل مشکلات باشد.

وی تاکید کرد: هر چقدر جشنواره ابوذر بتواند به موقعیت بومی استان توجه کند و تمرکز بر حل معضلات را سرلوحه قرار دهد قطعا موثرتر خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: محورها همانند گردشگری و محیط زیست  در اینگونه جشنواره‌های رسانه‌ای می‌تواند منطبق با موقعیت محلی باشد و این هماهنگی‌ها باید بتواند موجب ارتقا سطح رسانه‌ای استان شود و آنها را توانمند کند.

مهدی‌پور یادآور شد: وجود ۲۰ روزنامه و بیش از ۲۰۰ پایگاه خبری در مازندران در کنار بسیاری از رسانه‌های دیگر قطعا اگر به سمت تولیدات بومی در راستای زیست بوم و اولویت‌های استانی پیش برود به حل مشکلات استان کمک خواهد کرد.

وی متذکر شد: بالا بودن ضریب نفوذ اینترنت در این استان نشان دهنده استفاده زیاد از فضای مجازی در مازندران است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و اسلامی گفت: با این میزان از رسانه‌های استانی که بخشی در مقیاس ملی نقش آفرینی می‌کنند باید پرسید در سپهر رسانه‌ای کشور چه میزان جریان سازی صورت گرفته است.

مهدی‌پور تصریح کرد: اگر ما نتوانیم با اخبار جعلی و فیک نیوزها مواجه شویم و افکار عمومی را اقناع کنیم اتفاقات معکوسی در حوزه رسانه رخ خواهد داد و لذا باید ارزیابی دقیق از رسانه‌ها و نیز اثربخشی آنان صورت گیرد.

وی یادآور شد: باید یک آمایش رسانه‌ای در استان‌های کشور با ارزیابی توانمندی، نقش آفرینی، جریان سازی و نیز شناسایی فیک نیوزها در استان‌ها صورت بگیرد تا به خروجی مناسب دست یابیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha