• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401120301918
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

آغاز شمارش حیات وحش پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا

آغاز شمارش حیات وحش پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش حیات وحش پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا خبر داد.

"اسلام جاودان خرد" افزود: ۷۵ نفر کارشناس و محیط بان با همراهی تشکل های مردمی و نیروهای بازنشسته در قالب ۲۶ اکیپ طی دو روز ۹۳ هزار هکتار منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا را شمارش خواهند کرد.

وی اظهارکرد: از امروز چهارشنبه به مدت ۴۸ ساعت ۷۵ نفر نیرو در قالب ۲۶ اکیپ حیات وحش۹۳ هزار هکتاری منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا را آمار برداری خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در اجرای این برنامه که گونه های شاخص علفخوار، گوشتخوار و شبگرد پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا آمار برداری خواهد شد، زیستگاه منطقه نیز مورد پایش و بررسی قرار می گیرد.

جاودان خرد از دیگر اهداف این سرشماری را  تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق تحت مدیریت دانست و تصریح کرد: اگرچه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری ثبت می‌شود، اما دراین سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان کرد: پس از این آماربرداری، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی و تبادل نظر درجهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.

گفتنی است که هرساله با سفید پوش شدن مناطق حفاظت شده و پارک ملی دنا، گونه های علفخوار شاخص و گوشتخوار مناطق تحت مدیریت محیط زیست در محدوده  استان با همکاری تشکل های زیست محیطی شمارش می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha