• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401120301733
  • خبرنگار : 50201

مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران خبرداد

بهره برداری از ۳۱۳۰ واحد مسکن ملی در مازندران

بهره برداری از ۳۱۳۰ واحد مسکن ملی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: در راستای طرح ملی مسکن از سال گذشته حدود ۷ هزار واحد در مازندران آغاز شده است که تا به امروز ۳۳۰۰ واحد به اتمام رسید و در دهه فجر امسال نیز ۳۱۳۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

علی اصغر آسمانی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت طرح جهش تولید مسکن ملی در مازندران، اظهار کرد: طبق درخواست دولت قرار است سالی یک میلیون مسکن ساخته شود و طی چهار سال ۴ میلیون واحد احداث شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و ۲۰۰ هزار واحد دیگر نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار بر عهده بنیاد مسکن نهاده شده است.

وی با بیان اینکه در استان مازندران ۴۷ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند که در این شهرها ثبت نام کنندگان جهت مسکن ملی کم بوده است، افزود: تفاهم نامه‌ای که بین رئیس بنیاد مسکن کشور و وزیر راه و شهرسازی امضا شده است؛ از صفر تا صد ساخت مسکن ملی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن باشد.

وی تصریح کرد: علت اینکه ساخت مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز بر عهده بنیاد مسکن نهاده شده است اینکه در این شهرها به مثابه مسکن روستایی اقدام شود تا مردم آسان‌تر صاحب مسکن شوند زیرا در روستاها تنها یک تا دو طبقه احداث می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران از آغاز ساخت حدود ۷ هزار واحد در مازندران در راستای طرح ملی مسکن از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای طرح تاکنون ۳۳۰۰ واحد به اتمام رسیده است.

آسمانی مقدم با بیان اینکه ساخت مسکن ملی در همه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاهای مازندران به تناوب انجام شده است، خاطرنشان کرد: تعداد ۳۱۳۰ واحد در دهه فجر امسال توسط استاندار مازندران به مرحله بهره برداری رسید.

وی با تاکید بر اینکه این طرح ادامه دارد، بیان کرد: از مجموع ۹ بانک طرف حساب با طرح مسکن ملی  برخی بانک‌ها در دادن تسهیلات مقداری مشکل داشتند که با هماهنگی استاندار مازندران جلسات متعددی جهت رفع این موانع تشکیل شد.

این مسئول ادامه داد: در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به هر متقاضی حدود ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت ۲۰ ساله و در شهرها نیز به ازای هر واحد ۳۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله داده می‌شود که در این روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر باید آورده اولیه ۴۰ میلیون تومان داشته باشند و در مراحل ساخت نیز بر اساس پیشرفت کار، آورده تکمیل می‌شود.

آسمانی مقدم با تاکید بر اینکه در صورتی که آورده متقاضی طی مراحل ساخت پروژه تکمیل نشود با نفر بعدی جایگزین خواهد شد، افزود: در شهرهای بزرگ، مقدار تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان است .

وی با اشاره به اینکه در اکثر نقاط استان تامین زمین انجام شده است، گفت: در چالوس نیز ۱۳۰ واحد کلنگ زنی شد و در نوشهر زمین برای ساخت ۷۵ واحد در مرحله مجوزهای پایانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha