• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۳:۱۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401120201434
  • خبرنگار : 71424

مشاور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد

احصای مسائل دختران دانش‌آموز/ آماده‌سازی دختران جهت ایفای نقش مادری و همسری

احصای مسائل دختران دانش‌آموز/ آماده‌سازی دختران جهت ایفای نقش مادری و همسری

مشاور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در اجرایی سازی عدالت تربیتی از آغازبه‌کار کارگروه «کوثر» و جذب فعالان فرهنگی و جهادی در استان‌ها خبر داد و گفت: احصای نظام مسائل دختران دانش‌آموز در استان‌ها با توجه به زیست بوم هر استان، نیازسنجی مسائل معنوی و آموزشی، توجه به امکانات سخت‌افزاری ویژه دختران، تغییر در فضای آموزشی متناسب با روحیات دختران و آماده‌سازی دختران جهت ایفای نقش مادری و همسری از جمله ماموریت‌هایی است که در قالب این کارگروه دنبال می‌کنیم.

شهره صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تشکیل قرارگاهی جهت شناسایی و حل مسائل تربیتی دختران دانش‌آموز اظهار کرد: به همت وزیر آموزش‌وپرورش و پیگیری رئیس سازمان نوسازی مدارس که دبیری قرارگاه عدالت تربیتی را برعهده دارد ،کارگروه «کوثر» با هدف برقراری عدالت تربیتی در حوزه دانش‌آموزان دختر، انسجام خواهران و دختران جهادی برای شناسایی و حل مسائل تعلیم و تربیت با رویکرد انقلابی و جهادی تشکیل شده است.

وی افزود: در این راستا ۳۲ کارگروه در ۳۲ اداره کل آموزش و پرورش در کشور شکل گرفته است که به صورت شورایی فعالیت می‌کنند و پذیرای همه بانوان فعال فرهنگی، اجتماعی و تربیتی هستند.

دبیر کارگروه کوثر ویژه دختران و خواهران کشور با بیان اینکه محل فعالیت کارگروه‌ها در ادارات کل آموزش و پرورش استان‌هاست که با هماهنگی دبیران به صورت منظم و با برنامه مشخص انجام خواهد شد گفت: کارگروه کوثر در ماه اخیر و به منظور استفاده از پتانسیل همکاران آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت‌های برون‌سازمانی و جهادی و در راستای احیای فرمایش رهبر معظم انقلاب با نگاه ویژه به الگوی سوم زن مسلمان ایرانی در خراسان رضوی در جمع خواهران جهادی و فعال اجتماعی آغاز به‌کار کرد.

صادقی ادامه داد: این کارگروه در حال حاضر اقدام به عضو گیری می‌کند و شرایط عضوگیری در این کارگروه برمبنای شش اصل ولایت‌مداری، دغدغه‌مندی، تعهد، توانمندی، آشنایی با کار جهادی و معتبر بودن در شهرستان انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه اکنون در هر استان بنا به وسعت استان‌ها حدود ۱۵ تا ۴۰ نفر از فعالان فرهنگی، اجتماعی و تربیتی را شناسایی کرده‌ایم اظهار کرد: احصای نظام مسائل دختران دانش‌آموز در استان‌ها با توجه به زیست بوم هر استان، نیازسنجی مسائل معنوی و آموزشی، توجه به امکانات سخت‌افزاری ویژه دختران، تغییر در فضای آموزشی متناسب با روحیات دختران، ارتقا سطح سواد در ابعاد مختلف با توجه به فضای ذهنی دختران، هویت‌بخشی و آماده‌سازی دختران جهت ایفای نقش مادری و همسری از جمله ماموریت‌هایی است که در قالب این کارگروه دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha