• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401120201335
  • خبرنگار : 50024

مدیرکل استاندارد البرز:

۵۰ درصد صنعت کشور در البرز و تهران است

۵۰ درصد صنعت کشور در البرز و تهران است

ایسنا/البرز مدیرکل استاندارد البرز گفت: تهران و البرز حدود ۵۰ درصد صنعت کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمدحسین طاهری در نشست خبری روز سه شنبه (دوم اسفند)، با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از بندهای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد روی زمین مانده و اجرایی نشده است، اظهار کرد: علی رغم تمام برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها آن طور که باید و شاید در اجرای این قانون موفق نبوده‌ایم.

وی توضیح داد: البرز به واسطه حجم واحدهای تولیدی بسیاری که در خود جای داده، به نوعی کریدور اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بسیاری از تولیدات این استان در زمینه‌های مختلف، علاوه بر اینکه به مصرف داخل می‌رسد، به سایر کشورها صادر می‌شود که همین امر زمینه ساز ارزآوری برای توسعه اقتصادی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه تهران و البرز حدود ۵۰ درصد صنعت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: باید این ظرفیت ها به مردم شناسانده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم شناخت چندانی با مقوله استانداردسازی ندارند، گفت: مردم با آگاهی از حقوق خود در این زمینه می‌توانند یاری دهنده ما در برخورد با متخلفین باشند.

طاهری با تاکید بر اجرای طرح مبارزه با کم فروشی در البرز توضیح داد: در ابتدای اجرای این طرح به وضوح دیده می‌شد که در استان این اتفاق می‌افتد ولی به مرور اصلاح امور مشهود شد.

وی ابراز کرد: بحث مبارزه با کم فروشی در مرحله اول با هفت قلم کالای اساسی که به نوعی مشمول یارانه دولت می‌شدند آغاز شد خوشبختانه شاهد اصلاح هستیم و کسانی هم که به تذکرات عمل نمی کنند، شاهد اقدامات قانونی هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در برخورد با کم فروشی کوتاه نمی‌آییم، گفت: بدون شک در برخورد با متخلفان هیچ چشم پوشی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون سازمان استاندارد تنها مرجع صدور گواهی حلال است ولی متاسفانه گاه شاهد این هستیم که برخی ارگان‌های دولتی و غیردولتی طی سال‌های گذشته به صورت غیرقانونی این گواهی را صادر می‌کنند.

طاهری تصریح کرد: موضوعات مربوط به استاندارد تخصصی و فنی است و از رسانه‌ها انتظار می‌رود در شناساندن این مجموعه  در کنار ما باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha