• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401120201132
  • خبرنگار : 71610

زلنسکی در دیدار با قانونگذاران اسرائیلی: منتظر اقدامات عملی تل‌آویو هستم

زلنسکی در دیدار با قانونگذاران اسرائیلی: منتظر اقدامات عملی تل‌آویو هستم

رئیس جمهوری اوکراین در دیدار با هیئتی از قانونگذاران رژیم صهیونیستی نسبت به تغییر سیاست اسرائیل و کمک نظامی به کی‌یف ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با اعضای کنست رژیم صهیونیستی شامل "یولی ادلشتاین" و "زئیو الکین" در کی‌یف دیدار و گفت‌وگو کرد.

زلنسکی در جریان این دیدار گفت که نسبت به مواضع اخیر اسرائیل ازجمله سفر الی کوهن، وزیر خارجه این رژیم به کی‌یف خوش‌حال است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تغییر سیاست اسرائیل در قبال کشورش گفت که منتظر اقدامات عملی این رژیم است.

رئیس جمهوری اوکراین به هیئت اسرائیل گفت: من انتظار دارم که کمک‌ها به سامانه‌های هشدار محدود نشده، بلکه شامل تسلیحات پدافندی مانند سیستم‌های پدافندی ضد پهپاد نیز باشد.

یولی ادلشتاین و زئیو الکین پیش از این نیز با اولکسی رزنیکف، وزیر دفاع اوکراین، رئیس اطلاعات و مقامات بلند پایه دیگر این کشور ازجمله نمایندگان پارلمان دیدار کرده بودند.

ادلشتاین و الکین همچنین در بیانیه‌ای به احتمال کمک نظامی تل‌آویو به کی‌یف و محدود نشدن کمک‌های آن به کمک‌های بشردوستانه اشاره کردند.
در این بیانیه آمده است: «اسرائیل که خوب می‌داند در مبارزه با تجاوزات ظالمانه، دفاع از استقلال خود با سلاح به چه معناست، نمی‌تواند در شرایط فعلی (جنگ روسیه و اوکراین) بی‌تفاوت باشد.

ادلشتاین و الکین در ادامه تاکید کردند: کمک‌های بشردوستانه به تنهایی کافی نیست.

"یولی ادلشتاین" و "زئیو الکین" دوشنبه وارد کی‌یف شده بودند.

پیشتر نیز الی کوهن به کی‌یف سفر و با زلنسکی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۱۱:۵۴

به همین خیال باش.....مترسک دست اسقاتیل-آمریکا و اروپا شده ای این دارودسته با 20سال حضور در غرب آسیا ودخالت و اشغالگری و جنگهای نیابتی مفتضحانه بدون حتی یک دلارسود کردن منطقه را که شاخص آن افغانستان بود شبانه رها کردند و فرار را بر قرار ترجیح دادند.....حالا همان سناریو در اکراین............