• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401120201024
  • خبرنگار : 50024

فعلاً خبری از افتتاح کتابخانه مرکزی البرز نیست!

فعلاً خبری از افتتاح کتابخانه مرکزی البرز نیست!

ایسنا/البرز مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: برای تکمیل کتابخانه مرکزی استان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش ایسنا، علی معدنی پور روز سه شنبه دوم اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات احداث کتابخانه مرکزی البرز از سال ۹۸ آغاز شده و بنا به گفته پیمانکار برای تکمیل آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: این کتابخانه اکنون در مرحله اجرای فونداسیون است و نقشه‌های آن تهیه شده، زمین این کتابخانه را شهرداری اهدا کرده  و مجری ساخت آن هم همین مجموعه است.

این مسئول با اشاره به بالا بودن اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این کتابخانه گفت: بدون شک بهره برداری از این مجموعه نیازمند  حمایت سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. البته اخیرا جلسه‌ای در استانداری البرز تشکیل و در زمینه تکمیل این کتابخانه تبادل نظر شده است که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز در ادامه با تاکید بر اینکه سرانه فضای مطالعه در البرز در مقایسه با میانگین کشور بسیار پایین است، افزود: در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در البرز ۱۰ متر زیربنای کتابخانه‌ای در این استان وجود دارد در حالی که میانگین کشوری فضای سرانه مطالعه در کشور ۲۴ متر مربع است.

معدنی پور بیان کرد: در البرز ۷۳ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی داریم  که ۲۱ باب از این کتابخانه‌ها مشارکتی و مستقل و ۵۲  باب نیز نهادی است.

این مسئول تصریح کرد: بدون شک ساخت کتابخانه مرکزی  استان البرز و تامین منابع مالی آن مسئله مهمی برای استان است و باعث افزایش سرانه فضای کتابخانه‌ای در این استان می‌شود؛ البته چند پروژه در حال ساخت دیگر هم در استان داریم که  شاخص‌ترین آن‌ها پروژه ساخت کتابخانه‌های شهرستان طالقان و ماهدشت است که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

وی اضافه کرد: زمین این دو کتابخانه از سوی شهرداری واگذار شده و حق انتفاع آن به کتابخانه‌ها واگذار می‌شود. البته از محل سفرهای استانی ریاست جمهوری برای احداث هر کتابخانه هشت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و در مرحله نخست دو میلیارد تومان آن اختصاص داده شده است.

به گزارش ایسنا، کتابخانه مرکزی البرز تیر ماه ۹۸ در پارک ابن سینا بلوار سربازان گمنام کلنگ زنی شد و قرار بود این پروژه ۱۰ هزار متر مربعی در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha