• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401120200950
  • خبرنگار : 71610

پس از تبانی برای عدم صدور قطعنامه ضد صهیونیستی

شورای امنیت با همراهی آمریکا بیانیه‌ای علیه شهرک‌سازی‌ها صادر کرد

شورای امنیت با همراهی آمریکا بیانیه‌ای علیه شهرک‌سازی‌ها صادر کرد

شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای تصمیم اخیر کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر مشروعیت بخشی به ۹ کانون شهرک سازی در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رأی الیوم، شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که این تصمیم رژیم صهیونیستی مانعی در برابر دستیابی به صلح است.

این بیانیه شورای امنیت که الزام‌آور نیست حمایت هر ۱۵ عضو آن ازجمله آمریکا را به همراه داشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تداوم فعالیت شهرک سازی اسرائیل اصل راه حل دو کشوری را تهدید می‌کند.

شورای امنیت همچنین مخالفت خود را با تمامی اقدامات یکجانبه‌ای که صلح در خاورمیانه را مختل می‌کند، اعلام کرد. ازجمله این اقدامات؛ توسعه شهرک سازی، مشروعیت بخشی به کانون‌های شهرک سازی، تخریب منازل فلسطینی‌ها و کوچاندن اجباری اهالی منطقه است.

شورای امنیت همچنین نسبت به تصمیم مشروعیت بخشی به ۹ کانون شهرک‌سازی به شدت ابراز نگرانی و تعجب کرد.

در ادامه این بیانیه اقدامات خشونت آمیز صهیونیست‌ها، یورش به اماکن مقدس فلسطین، بازداشت خودسرانه فلسطینی‌ها و به ویژه کودکان در کرانه باختری اشغالی محکوم شد.

قرار بود در جلسه شورای امنیت یک پیش‌نویس قطعنامه در محکومیت تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی درباره شهرک سازی در کرانه باختری به رأی گذاشته شود؛ اما در لحظات آخر امارات به عنوان تهیه کننده این پیش‌نویس اعلام کرد که درپی توافقات صورت گرفته میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا این پیش‌نویس را ارائه نمی‌کند به همین دلیل جلسه شورای امنیت به صدور یک بیانیه محکومیت ساده خاتمه یافت.

حماس اکتفای شورای امنیت به بیانیه و عدم محکومیت شهرک‌سازی را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی حماس موضع ضعیف شورای امنیت در قبال جنایات و شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد که بیانیه شورای امنیت بیانگر موضع سست و ضعیف آن در قبال جنایات رژیم صهیونیستی است.
حماس اکتفای شورای امنیت به صدور بیانیه به جای محکومیت جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و شهرک سازی آن در اراضی اشغالی را به شدت محکوم کرد.
حماس عنوان کرد که این یعنی اینکه شورای امنیت از زیر بار مسؤولیت‌های محوله خود به موجب قوانین بین‌الملل شانه خالی کرده است.
این جنبش جامعه بین‌الملل و شورای امنیت را به اتخاذ تدابیر بازدارنده علیه رژیم صهیونیستی و سیاست شهرک سازی و توسعه طلبی آن و عدم اکتفا به محکومیت و ابراز نگرانی دعوت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۱۰:۵۷

سیاست چماق و هویج برای فلسطینیان یعنی همین دادن یک بیانیۀ آبکی و الکی علیه رژیم جعلی اسقاتیل که حتی الزام آور هم نیست...........

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۲ ۱۱:۰۱

سران کاخ سفیدلرزان آمریکا اگر خیلی مردهستند این رژیم را با ابزار""تحریم""تنبیه کنند نه با دادن یک بیانیۀ غیرالزام آور..............همانطور که آمریکا رو به افول است این رژیم جعلی منحوس اسقاتیلی هم دارد از درون و بیرون منهدم میشود و سران آن 25سال آینده را هرگز نخواهند دید و از این 25سال چندسالش گذشت......