• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401113022250
  • خبرنگار : 50204

کشف ۷۰ کیلو انواع مخدر با اجرای طرح رعد در استان مرکزی

کشف ۷۰ کیلو انواع مخدر با اجرای طرح رعد در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: با اجرای طرح رعد در استان مرکزی، ۵۹ نفر خرده فروش و توزیع کننده و ۹ نفر قاچاقچی اصلی دستگیر و قریب به ۷۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

سردار هادی رفیعی کیا ۳۰ بهمن در حاشیه اجرای طرح رعد در استان مرکزی اظهار کرد: اجرای طرح "ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت و اولویت مبارزه با سرقت" از ۳ روز پیش همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح ۱۳۵ تیم تخصصی از کارشناسان و کارآگاهان در پلیس آگاهی فعال شده و موفق شده اند ۶۲ نقر سارق بنام را در سطح استان شناسایی و دستگیر کنند که از تعداد سارق، ۱۰۵ فقره سرقت کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در یکی از این عملیات ها یک باند سارقین حرفه ای ۴ نفره نیز دستگیر شده اند که این افراد به ۶۹ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

رفیعی کیا با اشاره به اینکه یکی از دغدغه ها و نگرانی های مردم در سطح استان توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر و معتادین متجاهر هستند، گفت: در این طرح حدود ۱۰۵ نقطه تردد و حضور این افراد شناسایی شده و در این عملیات ها ۵۹ نفر خرده فروش و توزیع کننده و ۹ نفر قاچاقچی اصلی دستگیر و قریب به ۷۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه، ۱۰۱ دستگاه موتورسیکلت و ۹۴ دستگاه خودرو که به نحوی رفتارهای ناهنجار را در سطح جامعه انجام می دادند، توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی یکی دیگر از دغدغه های مردم را حمل کالای قاچاق در معابر دانست و ادامه داد: در این مدت ۳ روزه قریب به ۳۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف و ۹ قاچاقچی دستگیر شده اند.

رفیعی کیا خاطرنشان کرد: این ماموریت اولین و آخرین طرح نخواهد بود و طرح ها و ماموریت های دیگر جهت ارتقای سطح رضایت مندی مردم با اقتدار انجام خواهد شد و از مردم نیز انتظار می رود همکاری لازم را با پلیس برای اجرای این طرح ها داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز خاتمه این طرح ۳ روزه است، اما ماموریت پلیس پایان ندارد و به فراخور موارد، اجرای این طرح ها در عناوین مختلف ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی توسعه و گسترش پلیس را مستلزم سازوکارهای درون و برون تشکیلات پلیس دانست و تصریح کرد: توسعه کلانتری زالیان و شهباز در حوزه شازند و پاسگاه مرزداران در حوزه انتظامی اراک و پلیس راه در مسیر توره و بازرسی در محور دلیجان با ارگان های برون سازمانی در حال بررسی و در دست اقدام است.

رفیعی کیا بیان کرد: باید به دنبال ایفای قدرالسهم مردم در تامین و ارتقای امنیت و هوشمندسازی باشیم، علت بسیاری از پرونده‌هایی که تاکنون وجود داشته این بوده که مال باخته موارد حفاظتی و انتظامی را رعایت نکرده است، بنابراین باید به دنبال هوشمندسازی، ارتقای حفاظت پیشگیری وضعی و حفاظت از اموال به وسیله دوربین‌های مداربسته باشیم.

فرمانده کل نیروی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: در کشف کالای قاچاق، دستگیری افراد و توقیف وسایل نقلیه خودروهای شوتی افزایش وجود داشته و معتقدیم از سرمنشاء باید با این موضوع برخورد کرد و اینکار باید از بنادر و گمرکات کشور انجام شود، همچنین از این سمت ایست‌های بازرسی اقدامات لازم را در راستای کشف کالاهای قاچاق انجام می‌دهند.

وی در خصوص امول سرقت شده توسط سارقان گفت: اموال به سرقت رفته بلافاصله بعد از اینکه مال باخته اموال را شناسایی کند تحویل داده می‌شود و این اموال به هیچ وجه نگهداری نمی‌شوند، اما برخی از اموال سرقت شده توسط سارقان به فروش رسیده و متاسفانه مالی در دست نیست، ولی در آینده اموالی از این سارقان شناسایی می‌شود.

فرمانده کل نیروی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های پلیس این است که به دنبال کشف اموال به سرقت رفته و عودت این اموال به افراد مال باخته باشد و حتما باید با مالخرانی که این اموال را آگاهانه خریداری می‌کنند و با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسانند برخورد لازم صورت گیرد که این امر در دستور کار پلیس قرار دارد، در چند روز گذشته نیز یک مالخر دستگیر شد.

رفیعی‌کیا خاطرنشان کرد: برخی از اموالی که کشف شده و در اختیار پلیس قرار دارد بلافاصله بعد از شناسایی تحویل مالک می‌شود و درخصوص بخشی از اموال سرقتی که در اختیار سارقان نبوده باید بر اساس فرایند قضایی، جبران ضرر و زیان مال باخته انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha