• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401113021950
  • خبرنگار : 50310

یک مسئول خبر داد:

ارائه خدمات سازمان صمت لرستان در قالب ۸ سامانه به جامعه هدف

ارائه خدمات سازمان صمت لرستان در قالب ۸ سامانه به جامعه هدف

ایسنا/لرستان رئیس سازمان صمت لرستان گفت: ۵۲ نوع مجوز در قالب ۸ سامانه داریم که از طریق درگاه ملی مجوزها قابل دسترسی هستند.

بهمن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با سامانه‌های مرتبط با وزارت صمت، اظهار کرد: در سال جاری در راستای قوانین مرتبط با سهولت کسب و کار، ایجاد یک کسب و کار و اشتغال‌زایی‌های جدید باید مجوزهای لازم از ارگان‌ها و نهادهای مرتبط اخذ شود، در سازمان صمت لرستان ۵۲ نوع مجوز داریم که در قالب هشت سامانه به جامعه هدف خدماتی را ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به این‌که در حوزه معدن سامانه کاداستر را داریم، عنوان کرد: کلیه فعالانی که قصد فعالیت در حوزه معدن را دارند باید ابتدا از طریق درگاه ملی مجوز نسبت به ثبت درخواست خود در این سامانه اقدام کنند و متعاقب آن استعلام‌های لازم از ارگان های مرتبط مانند منابع طبیعی، محیط زیست و سایر موارد اخذ می‌شود و در صورتی که بلامانع باشند سازمان نسبت به صدور پروانه‌های معدنی از قبیل پروانه اکتشاف گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری اقدام می‌کند.

جعفری افزود: در راستای وصول حقوق دولتی کلیه بهره‌برداران معادن از این ظرفیت استفاده می‌کنند. در راستای شفاف‌سازی و رصد و پایش واریزی این بستر فراهم شده و تمام محاسبه‌نامه‌ها و ابلاغ‌ها از طریق سامانه کاداستر به بهره‌برداران در حوزه معدن ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان صمت لرستان با اشاره به این‌که یکی دیگر از سامانه‌هایی که شکل گرفته، سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است، عنوان کرد: کلیه فعالان صنعتی، معدنی، تجاری و حتی واحدهای کشاورزی، خدماتی و سایر کسب و کارهایی که مشکلاتی را دارند باید درخواست خود را در سامانه ستاد تسهیل ثبت کنند و از طریق همین سامانه به دستگاه‌ها، سیستم بانکی و سایر ارگان‌ها ارجاع داده می‌شود و بر همین اساس خروجی کمیته کارشناسی در کمیته کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور اعضا مطابق با آیین‌نامه و قوانین و مقررات با ریاست استاندار برگزار می‌شود و در قالب همین سامانه جهت پیگیری و اجرایی شدن مصوبات اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته یکی از دغدغه‌های هموطنان در کشور بود بحث سامانه جامع تجارت بود که ما در راستای پایش و تحلیل داده‌ها آن‌ها را به صورت متمرکز نداشتیم و خوشبختانه با ایجاد این سامانه قبل از ایجاد کلیه واحدهای صنعتی و تولیدی، معدنی و اصناف باید در این سامانه ثبت نام کرده و کد نقش بگیرند و نسبت به درج آمارهای تولید و فعالیت خود اقدام کنند، این سامانه در راستای شفاف‌سازی و همچنین رصد و پایش جریان کالا ایجاد شده که در سال آتی بحث رصد و جریان پول نیز اتفاق خواهد افتاد.

جعفری با اشاره به این‌که کلیه اعطای تسهیلات‌های سازمان صمت از طریق سامانه جامع تجارت اتفاق خواهد افتاد، بیان کرد: چون قبلاً سامانه‌هایی نظیر بهین‌یاب و هماهنگ بود و الان کلیه درخواست‌های کسانی که تقاضای تسهیلات بانکی را دارند باید در سامانه بهین‌یاب ثبت شود.

رئیس سازمان صمت لرستان افزود: ما در کل ۵۲ نوع مجوز در قالب هشت سامانه داریم که همه از طریق درگاه ملی مجوزها قابل دسترسی هستند و ما از طریق این سامانه‌ها خدمات لازم را ارائه خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: کلیه افرادی که درخواست تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و رونق تولید، کمک‌های فنی، مالی و اعتباری و سایر موارد باید درخواست خود را ثبت کنند و از طریق همین سامانه‌ها به سیستم‌های بانکی ارجاع داده می‌شوند.

جعفری بیان کرد: یکی از سامانه‌های مهمی که در سال جاری در وزارت صمت در راستای بهبود فضای کسب و کار و دریافت شکایات از تخلفات واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی اجرا شد مرکز یکپارچه پاسخگویی یا ۱۲۴ بود که کلیه شکایات و درخواست‌های هم‌استانی‌ها از این طریق قابل دریافت و رسیدگی هستند که پس از دریافت درخواست‌ها در اسرع وقت از طریق سامانه سیمبا پرونده تشکیل شده و به اداره‌کل تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha