رحمان معصومی در گفتوگو با ایسنا با اعلام اینکه از سال ۱۳۹۸ کلید برقی سازی راه آهن از اینچه برون به گرمسار زده شد و در حال انعقاد قرار داد با روسیه هستیم، اظهار کرد: با اجرای این پروژه نیاز است حریم راه آهن حفظ شود تا دکلهای برق و سایر موارد دیگر در آن نصب شود.
مدیرکل راه آهن شمال با بیان اینکه از مسئولان استانی و شهرستانی تقاضا داریم تا در حفظ حریم راه آهن بکوشند، افزود: عواملی که باعث توسعه و کیفیت راه آهن در جابجای مسافر و حمل بار میشود شامل مصرف سوخت کمتر، کاهش ایجاد آلودگی صوتی و هوا و همچنین حمل بار با حجم زیاد و ایمنی بیشتر نسبت به حمل و نقل جادهای است.
وی به قدمت راه آهن شمال و راه ریلی شهرستان سوادکوه اشاره کرد و گفت: با توجه به رانشهای زمین در کیلومتر ۲۵۷ بین ورسک و سرخ آباد حدود ۳۰ میلیون تومان اعتبار جذب و در حال عقد قرارداد هستیم تا این مشکل برطرف شود.
مدیرکل راه آهن شمال، ساخت شاسی فلزی در ایستگاه ورسک را از دیگر طرحهای این اداره کل دانست و گفت: نصب شاسی فلزی در شرایط بحران به صورت موقتی برای تردد قطارها استفاده میشود.
این مسئول با اشاره به اینکه در کیلومتر ۲۷۴ بین سرخ آباد و سوادکوه اصلاح پل را برای ارتقا مسیر داریم و بهبود وضعیت خط انجام شده است، تصریح کرد: در کیلومتر ۳۰۳ و ۳۰۸ هم برای ارتقای مسیر حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار جذب شد همچنین برای افزایش کیفیت پاسگاههای پلیس در ایستگاه سوادکوه برنامه ریزی شده است.
معصومی مهمترین مسائلی که در حال حاضر به عنوان شاخص برای روند رو به رشد راه آهن شهرستان سوادکوه مورد توجه است را افزایش ۲۴ درصدی بارگیری در راه آهن شمال در سال جاری عنوان کرد.
وی با بیان اینکه امسال افزایش ۶۰ درصدی تن کیلومتر از مبدا به مقصد را نسبت به سال گذشته داشتیم، خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد با کاهش سوانحه مواجه هستیم و این نشان از ایمنی راه ریلی در راه آهن شمال است.
انتهای پیام
نظرات