• جمعه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401112821249
  • خبرنگار : 50105

مسائل فرهنگی با چاشنی نوآوری به ذائقه‌ها خوش‌تر است

مسائل فرهنگی با چاشنی نوآوری به ذائقه‌ها خوش‌تر است

ایسنا/خراسان رضوی فرهنگ نوآوری مدت‌هاست که یکی از چالش‌برانگیزترین و اغلب بحث‌شده‌ترین موضوعات در گفت‌وگوها با رهبران کسب‌وکار و نوآوری بوده است. با توجه به اهمیت فوق‌العاده نوآوری برای کسب‌وکارها و جامعه به‌طور کلی و این واقعیت که نشان داده شده است، فرهنگ یکی از بزرگترین موانع برای عملکرد نوآوری است، جای تعجب نیست.

فرهنگ نوآوری صرفاً یک فرهنگ سازمانی است که واقعاً برای نوآوری ارزش قائل است و از آن حمایت می‌کند، به‌طوری‌که افراد می‌توانند در واقع نوآوری را در اطراف سازمان ایجاد کنند.

تأثیر تفاوت‌های فرهنگی برای نوآوری موضوعی جالب و بسیار چند وجهی است. برای بسیاری از ما، احتمالاً ناگفته نماند که قابلیت‌های بین فرهنگی و چندفرهنگی در دنیای جهانی‌شده و بیش از حد به هم پیوسته امروزی حیاتی هستند و نوآوری نیز از این قاعده مستثنی نیست. این قابلیت‌ها به‌ویژه اگر در یک سازمان بین‌المللی بزرگ کار می‌کنید، مهم هستند.

ایجاد «فرهنگ نوآوری» می‌تواند از یک نفر شروع شود. فرهنگ‌های نوآوری آزادی قابل‌توجهی را در تصمیم‌گیری نحوه سازماندهی کار و نحوه انجام وظایف می‌دهد. این فرهنگ‌ها به تعهد، ریسک‌پذیری خلاقانه، جمع‌سپاری و ارتباطات اهمیت می‌دهند. وقتی یک نفر ابتکار عمل را به دست می‌گیرد و نشان می‌دهد که همه ایده‌ها مورد نیاز هستند و مورد استقبال قرار می‌گیرند، آن فرد فضای امنی را برای همسالان خود ایجاد می‌کند تا بتوانند ایده‌ها را به اشتراک بگذارند. این مکالمات توسط راهبردهای ارتباطی متمرکز هدایت می‌شوند که بازدارنده‌ها را از طریق تبادل اولیه ایده‌ها حذف و گفت‌وگوها را محدود می‌کنند تا درباره آنچه می‌توان انجام داد به جای آنچه نمی‌توان انجام داد بحث کرد.

محققان راه‌هایی را شناسایی کردند که یک سازمان یا گروه فناوری اطلاعات حتی یک نفر نیز می‌تواند فرهنگ نوآوری را تقویت کند که در ذیل ارائه شده است.

بر بهبود مستمر تمرکز کنید

بیانیه ارزش ایجاد کنید زیرا یک بیانیه ارزش، اصول اصلی را فهرست خواهد کرد که سازمان و فرهنگ آن را هدایت می‌کند. این ارزش‌ها بر تصمیم‌گیری تأثیر می‌گذارند و استانداردهایی را برای هدایت سازمان به سمت اهدافش ایجاد می‌کند.  یک بیانیه ارزشی واضح می‌تواند فرهنگی منسجم ایجاد کند که با استقبال از همه ایده‌ها، فراگیری را تقویت می‌کند.

شایستگی‌های اصلی سازمان‌های نوآور را در خود بگنجانید

سازمان‌های نوآور زمانی که به دنبال استعدادهای برتر و به دنبال مهارت‌های با تقاضای بالا هستند. اگرچه برخی از دوره‌های توسعه حرفه‌ای موضوعات زیر را شامل می‌شوند یا به آنها اشاره می‌کنند، ارائه برنامه‌هایی که به‌طور خاص بر این شایستگی‌های اصلی تمرکز دارند، ارزش «نوآوری» را به‌عنوان یک استاندارد فرهنگی تقویت می‌کند.

مسائل فرهنگی با چاشنی نوآوری به ذائقه‌ها خوش‌تر است

جهان به ظاهر کوچکتر می‌شود

با ظهور رسانه‌های اجتماعی در دهه گذشته، همه به‌طور مداوم به آنچه در سراسر جهان اتفاق می‌افتد دسترسی دارند. هر روز داستان‌های بی‌شماری در اینترنت پخش می‌شود و کارآفرینان پیر و جوان را برجسته می‌کند که با محصولات و ایده‌های جدید خود در اوج نوآوری هستند. برخی از داستان‌ها در فضای مجازی پخش می‌شوند و چشم میلیون‌ها نفر را به خود خیره می‌کنند که از راه‌حل‌های نوآورانه افراد برای حل مشکلات شگفت‌زده هستند.

با این حال، مردم اغلب نادیده می‌گیرند که چگونه ایده‌های نوآورانه از دیدگاه فرهنگی شکل می‌گیرند. علیرغم پیوستگی فزاینده جهان از طریق جهانی‌شدن، راه درازی برای درک اینکه چگونه تفاوت‌های فرهنگی به‌ویژه، هنجارهای فرهنگی در سراسر مناطق  بر رشد نوآوری تأثیر می‌گذارند، وجود دارد.

چگونه فرهنگ بر خلاقیت، کارآفرینی و نوآوری تأثیر می‌گذارد؟

هنگامی که در مورد انواع مختلف فرهنگ‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد آنها بیشتر بدانید، بهتر می‌توانید درک کنید که چگونه هنجارهای فرهنگی در انواع مختلف بر خلاقیتی که اغلب منجر به نوآوری می‌شود تأثیر می‌گذارد.

منابع

er.educause.edu

innovationmanagement.se

viima.com

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha