• چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401112620265
  • خبرنگار : 50549

آغاز رقابت ۵۰۰ متسابق در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن فراجا

آغاز رقابت ۵۰۰ متسابق در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن فراجا

ایسنا/خراسان رضوی معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از آغاز رقابت ۵۰۰ متسابق در مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده‌های کارکنان و بانوان شاغل فراجا خبر داد.

سرهنگ محمد بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده‌های کارکنان و بانوان شاغل فراجا که امروز، ۲۶ بهمن‌ماه در هتل پارس مشهد برگزار شد اظهار کرد: چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده‌های کارکنان و بانوان شاغل فراجا با هدف بسط و گسترش فرهنگ متعالی حیات بخش قرآن کریم، شناسایی استعدادهای برتر قرآنی و معرفی الگوهای برتر قرآنی به جامعه از امروز، ۲۶ بهمن‌ماه آغاز شده و تا روز جمعه ۲۸ بهمن‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: مسابقات در ۶ گروه ویژه از جمله گروه‌های همسران کارکنان فراجا، فرزندان دختر و پسر زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و بانوان شاغل فراجا برگزار خواهد شد و متسابقان در ۱۰ رشته شامل حفظ ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، درک مفاهیم و نکات تفسیری در سطح یک و ۲ و رشته اذان ویژه فرزندان پسر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات ۱۵ هزار نفر از نخبگان قرآنی حضور یافتند که از این تعداد پس از رقابت در مرحله مقدماتی ۳۵۰۰ نفر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. پس از ارزیابی توسط اساتید و داوران بین‌المللی قرآن کریم نیز از تعداد ۳۵۰۰ نفر، تعداد ۵۰۰  نفر از نخبگان قرآنی به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

بهرامی تصریح کرد: رقابت ۵۰۰ نفر از متسابقان با داوری ۲۵ نفر از داوران بین‌المللی از تهران و مشهد طی سه روز ادامه دارد و از این تعداد ۱۸۰ نفر به عنوان برگزیدگان از کلیه رشته‌ها به عنوان نمایندگان قرآنی فرماندهی انتظامی ایران به مسابقات قرآن کریم خانواده‌های نیروهای مسلح راه خواهند یافت که این مسابقات در سال آینده به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ عنوان برنامه قرآنی در طول سال برای خانواده‌های نیروی انتظامی داریم که در این دو سال اخیر شاهد رشد کمی و کیفی خوبی بوده‌ایم. لذا امیدواریم این برنامه‌ها باعث شود تا پلیس تراز قرآنی و مطلوب رهبری را تربیت کنیم.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به جامعه قرآنی اضافه کرد: ایشان می‌فرمایند«قرآنیان کار خود را در همان مناطقی که زندگی می‌کنند گسترش دهند. لذا برگزاری جلسات قرآنی، برپایی محافل انس با قرآن کریم، تلاوت و انس با قرآن باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، چراکه هر آنچه توانسته‌ایم پیشرفت معنوی و مادی در ۴۴ سال اخیر کسب کنیم به واسطه عمل به فرامین قرآنی بوده است».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha