• چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401112620056
  • خبرنگار : 50214

به همت صندوق پژوهش و فناوری یزد برگزار شد؛

رویداد سرمایه‌گذاری بادگیر و کراس با محوریت هوشمندسازی

رویداد سرمایه‌گذاری بادگیر و کراس با محوریت هوشمندسازی

ایسنا/یزد صندوق پژوهش و فناور استان یزد با همکاری گروه تعاونی پیشگامان کویر در راستای کمک به بهبود وضعیت اکوسیستم استارتاپی و فراهم کردن بستر مناسب جهت رشد و توسعه این کسب و کارها اقدام به برگزاری چهارمین رویداد سرمایه‌گذاری بادگیر و کراس(کشف، رشد، آموزش و سرمایه‌گذاری) با محوریت هوشمندسازی در بخشهای مختلف کرد.

در این رویداد که امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه با محوریت هوشمندسازی در زمینه‌های کسب‌وکار، صنعت، کشاورزی، گردشگری، حمل‌ونقل، سلامت، بازارهای مالی، آموزش، بازی‌سازی و تولید محتوا در سالن خیام هتل صفائیه یزد برگزار شد، تیم‌های برتر استارتاپی و دیگر کسب و کارهای فعال در زمینه محورهای رویداد که نیاز به جذب سرمایه دارند، پس از سپری کردن فرایند ارزیابی و آموزش، با کمک منتورهای با تجربه اقدام به آماده سازی یا بهبود طرح کسب و کار و ارائه خود کردند.

رویداد سرمایه‌گذاری بادگیر و کراس با محوریت هوشمندسازی

«محمدکاظم کشورشاهی» مدیر شتابدهنده نوآوری پیشگامان و کارگزار فن‌بازار منطقه‌ای استان یزد در این مراسم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان، ۵۰ تیم از کل کشور برای حضور در این رویداد با محوریت هوشمندسازی در بخشهای مختلف اعلام آمادگی کردند که در ادامه برنامه‌های کشف، رشد، آموزش و سرمایه گذاری(کراس) برای آنها آغاز شد.

وی با اشاره به راهیابی ۲۰ تیم به مرحله پایانی این رویداد عنوان کرد: هشت تیم به صورت حضوری در این رویداد، طرحهای خود را به سرمایه گذاران ارائه خواهند کرد و مابقی تیم‌ها نیز به صورت رو در رو(B&B) با سرمایه‌گذاران رایزنی می‌کنند.

رویداد سرمایه‌گذاری بادگیر و کراس با محوریت هوشمندسازی

«محمد سپهر» مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد نیز در جریان این رویداد که با حضور «محمدحسین رضوانیان» مدیر ارزیابی سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، عنوان کرد: در موضوع اقتصادی با دو مفهوم رشد اقتصادی و جهش اقتصادی مواجه‌ایم و در حالی همه کشورها برای رشد اقتصای تلاش می‌کنند که یک سری کشورها در قالب مجموعه‌های اقتصادی در زمینه جهش اقتصادی فعالیت می‌کنند.

وی یکی از روشهای تحقق جهش اقتصادی را بهره‌گیری از نوآوری و رشد اکوسیستم نوآوری خواند و تاکید کرد: برای سرعت دادن به نوآوری که خود کاتالیزور جهشت اقتصادی محسوب می‌شود، سرمایه‌گذاری خطرپذیر بسیار موثر است.

سپهر با بیان این که حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کشور ایران طی سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۶۰ میلیون دلار بوده است،‌ گفت: این در حالیست که در یکی از کشورهای همسایه تنها در یک طرح ۴۰۰ میلیون دلار جذب سرمایه صورت گرفته است.

وی با اشاره به شدت و سرعت بالای فعالیت کشورهای عربی منطقه در این حوزه، تاثیر نخبگان در توسعه نوآوری و جهش اقتصادی جوامع را یاداور شد و تصریح کرد: هر جذابیتی که بتواند موجب نگهداشت و بازگشت نیروهای متخصص و نخبه کشورمان شود، می‌تواند منجر به نوآوری و عواقب مثبت اقتصادی آن برای کشور شود.

این مسئول یکی از بهترین راه‌های برگشت و حفظ نخبگان را مشارکت و انگیزه بخشی در فعالیتهای نوآورانه آنها خواند و ضمن تشریح اقدامات سالهای اخیر صندوق پژوهش و فناوری استان در این راستا مانند برگزاری رویداد بادگیر و ارائه تسهیلات به فعالان این بخش، ابراز امیدواری کرد که همراهی‌ها و هم‌افزایی‌ها در این رابطه باعث رشد بیش از انتظار اهداف چنین رویدادهایی شود.

رویداد سرمایه‌گذاری بادگیر و کراس با محوریت هوشمندسازی

«محمدرضا رضایی‌نژاد» مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان نیز یکی از مشکل‌ترین کارها در شرایط امروز جامعه را جذب شریک و سرمایه‌گذار خواند و عنوان کرد: کشور در اقتصاد تورمی بالای ۲۵ درصد قرار دارد لذا در این شرایط نمی‌توان توقع تامین مالی ۱۸ درصدی را از سرمایه‌گذاران داشت پس موضوع اساسی در این حوزه، اعتماد دادن و اقناع کردن سرمایه‌گذاران به این مشارکت ریسک‌پذیر است.

وی با بیان این که سرمایه‌گذاری خطرپذیر به لحاظ ریسک بالا، در صورت موفقیت درآمد و سود بالایی نیز به همراه خواهد داشت، گفت: یکی از بهترین راهکارها برای پیشبرد اهداف در شرایط کنونی اقتصادی کشور استفاده از تجربه گذشتگان یعنی کمک کردن به یکدیگر است.

رضایی‌نژاد در این باره توضیح داد: کارآفرینان این دیار در گذشته برای انجام برخی امور مانند ساخت آب انبار و غیره پیش قدم می‌شدند و بخشی از تامین مالی آن را برعهده می‌گرفتند و مردم نیز با اعتماد با آنها تشویق به مشارکت می‌شدند و امیدواریم این رویه در شرایط کنونی نیز موثر واقع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha