• چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401112619856
  • خبرنگار : 71592

پاسخ اسرائیل به آمریکا: پس از هر عملیات، شهرک‌ جدید را مشروعیت می‌بخشیم

پاسخ اسرائیل به آمریکا: پس از هر عملیات، شهرک‌ جدید را مشروعیت می‌بخشیم

رژیم صهیونیستی به دولت آمریکا در رابطه با مخالفتش با تصمیم کابینه کوچک اسرائیل برای مشروعیت بخشیدن و گسترش کانون‌های شهرک سازی در کرانه باختری پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، مقامات ارشد این رژیم در پیامی به دولت ایالات متحده اعلام کردند، کانون‌های شهرک سازی جدید را تنها زمانی قانونی می‌کنند که حملات فلسطینی‌ها مشابه حملاتی که اخیرا انجام شد و تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها را کشت، ادامه یابد.

به گزارش این شبکه، کابینه کوچک اسرائیل تصمیم گرفت ۱۴ کانون را قانونی کند؛ اما پس از بحث و گفت‌وگو با دولت آمریکا تنها ۹ کانون را قانونی کرد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق کرده که به ازای هر اسرائیلی که در عملیات فلسطینی‌ها کشته می‌شود یک کانون شهرک سازی قانونی شود. بنابراین قانونی شدن ۹ کانون به منزله اجرایی شدن این توافق پس از کشته شدن ۹ شهرک نشین در عملیات فلسطینی‌هاست.

این شبکه اعلام کرد، آمریکا اصرار داشت تعداد کانون‌ها و مکان شهرک‌ها که سال‌هاست وجود داشته را کم کند.

وبسایت خبری واللا هم به نقل از مسؤولان ارشد اسرائیل و آمریکا گزارش داد، تشکیلات خودگردان فلسطین با اعضای شورای امنیت سازمان ملل در تماس است تا آنها علیه تصمیمات «کابینه» در مورد شهرک سازی رای دهند.

ارزیابی مقامات اسرائیلی این است که تشکیلات خودگردان احتمالاً موفق خواهد شد ۹ عضو شورای امنیت را برای رأی دادن با خود همراه کند.

به گفته آنها، سفیر اسرائیل در سازمان ملل و دیگر مقامات ارشد وزارت خارجه با دولت آمریکا در تماس هستند تا اطمینان حاصل کنند که آمریکا هر قطعنامه‌ای را که به رای گذاشته شود وتو خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۶ ۲۱:۱۱

یعنی جان فلسطینی ارزش نداره?????هراسراییلی وهزاران اسراییلی اندازه یک سگ هم ارزش ندارن