• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401112418750
  • خبرنگار : 71516

آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین پنج تعهد ارائه کرده است

آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین پنج تعهد ارائه کرده است

منابع از ارائه تعهداتی از سوی دولت آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دادند که فلسطین این تعهدات را وعده‌های توخالی دانسته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، مسئولان آمریکایی از جمله ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و مسئول پرونده خاورمیانه و مسئله فلسطین در وزارت خارجه آمریکا در تماس‌های فشرده با اردن، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین شرکت کردند.

مسئولان آمریکایی پنج ضمانت و تعهد به تشکیلات خودگردان فلسطین داده‌اند که تعهد نخست عدم شهرک سازی در مناطق ای۱ و ای۲ است که بین شهرک‌های کرانه باختری است و عدم ساخت و ساز در آنجا یک خواسته مهم برای تشکیلات خودگردان فلسطین است چراکه منجر به جدایی شمال کرانه باختری از جنوب آن می‌شود.

تعهد دوم آمریکایی‌ها مخالفت با گسترش شهرک سازی است اما دولت آمریکا قادر به ممانعت از شهرک سازی نیست فقط می‌تواند آن را مهار کند.

 تعهد سوم ادامه حمایت مالی از آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) و بیمارستان‌های قدس و پروژه‌های ارتقای دستگاه‌های امنیتی فلسطین است. در عین حال آمریکا اعلام کرده که نمی‌تواند به دلیل قوانین کنگره حمایت مالی مستقیم از تشکیلات خودگردان فلسطین به عمل آورد.

هیئت آمریکا همچنین متعهد شده که تحریم‌های مالی رژیم صهیونیستی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین را کاهش دهد و مانع اقدامات اضافی مثل مصادره درآمدها شود.

ضمانت پنجم آمریکا حفظ وضعیت کنونی قدس است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با مسئولان اردنی این ضمانت‌ها را وعده‌های توخالی دانست که هیچ چیز جدیدی را ارائه نمی‌دهد.

دولت آمریکا این موضع را برای مهار تنش در کرانه باختری و حفظ وضعیت کنونی و اداره بحران بر این اساس که دو طرف درحال حاضر آماده صلح نیستند اتخاذ کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha