• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1401112519383
  • خبرنگار : 71635

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت مطرح کرد

اهمیت انتقال دستاوردهای بهداشت و درمان در کشورهای گروه پنج

اهمیت انتقال دستاوردهای بهداشت و درمان در کشورهای گروه پنج

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم انتقال دانش و تجربیات بهداشتی در کشورها، گفت: انتقال خون و اهمیتی که در حوادث و بلایای طبیعی و دیگر مشکلات، دارد، بسیار حائز اهمیت بوده و جمهوری اسلامی ایران در این رابطه دارای تجارب بسیار ارزشمندی است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین نیکنام در اولین اجلاس مدیران انتقال خون کشورهای عضو گروه ۵ حوزه سلامت (افغانستان، عراق، پاکستان، ایران، تاجیکستان) که در هتل استقلال تهران برگزار شد، گفت: هدف از این همکاری‌ها ریشه‌کنی بیماری‌های واگیردار خصوصا در نقاط مرزی و اشتراک جدیدترین دستاوردها در حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود: در نشست مدیران انتقال خون کشورهای عضو گروه ۵، مقامات و مسئولان انتقال خون چهار کشور و صاحبنظران انتقال خون در سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران گرد هم آمده‌اند تا در مورد انتقال خون، تکنولوژی‌های جدید و مشکلاتی که در عرصه انتقال خون در کشورها وجود دارد به بحث پرداخته و تبادل تجربه کنند و همکاری‌های مشترک را شکل دهند.

او با بیان اینکه انتقال خون از مباحث مهم دنیا است، اظهار کرد: همکاری سازمان انتقال خون کشورهای گروه پنج که همسایه بوده و اشتراکات مرزی طولانی نیز دارند، بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند راهگشا باشد. انتقال خون و اهمیتی که در حوادث و بلایای طبیعی و دیگر مشکلات، دارد بسیار حائز اهمیت بوده و جمهوری اسلامی ایران در این رابطه دارای تجارب بسیار ارزشمندی است.

وی در ادامه تاکید کرد: سازمان انتقال خون جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌ها دارای رتبه بالا نسبت به دیگر کشورهای منطقه و دنیا است، بنابراین کشورهای دنیا از انتقال تجارب در این زمینه استقبال می‌کنند.

نیکنام تاکید کرد: در حاشیه این اجلاس نمایشگاهی از محصولات تهیه شده در ارتباط با خون و کیسه‌های خون و دیگر محصولات برپا می‌شود و نمایندگان این کشورها می‌توانند در این نمایشگاه نمونه‌ها را مشاهده و در صورت نیاز برای تهیه آن اقدام کنند.

وی در پایان همچنین از حضور کشور تاجیکستان در این اجلاس به عنوان عضو ناظر خبر داد و گفت: جای خرسندی است که کشور دوست و برادر تاجیکستان نیز در این نشست حضور دارد، چرا که تاجیکستان کشور هم‌زبان ما بوده و همکاری مشترک با این کشور به خصوص در حوزه سلامت همواره در اولویت جمهوری اسلامی ایران قرار داشته و فرصت خوبی است که آنان نیز از تجربیات جمهوری اسلامی ایران مطلع باشند و ما نیز از تجربیات این کشورها بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha