• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401112519310
  • خبرنگار : 50300

چرا در تدوین الگوی کشت خوزستان، نظر اساتید دانشگاه اعمال نشد؟

چرا در تدوین الگوی کشت خوزستان، نظر اساتید دانشگاه اعمال نشد؟
دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز

ایسنا/خوزستان رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به ضرورت حضور دانشگاه در مسائل اجرایی، خواستار استفاده از نظر کارشناسی اعضای هیات علمی در تدوین الگوی کشت برای استان خوزستان شد.

دکتر اسماعیل خالقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تدوین الگوی کشت برای استان خوزستان از سوی دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: در بخش‌های اجرایی کشاورزی استان خوزستان از جمله برای تدوین الگوی کشت، از نظرات علمی و کارشناسی اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز به دلیل عدم دعوت در جلسات استفاده نشده است.

وی افزود: هر چند پیش‌نویس اولیه الگوی کشت برای استان خوزستان تدوین شده است اما دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز خواهان بازبینی مجدد این الگو است. با عنایت به اینکه در اواخر بهمن‌ماه قرار است معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) سفری به استان خوزستان داشته باشد، دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز آمادگی خود را برای شرکت در نشست‌های پژوهشی استانی به منظور ارائه نظرات کارشناسی و علمی برای تدوین الگوی کشت در خوزستان اعلام می‌کند.

خالقی با اشاره به ضرورت حضور دانشگاه در مسائل اجرایی، ادامه داد: این مساله از دغدغه‌های ما است؛ لازم است برای سیاست‌گذاری‌های پژوهشی استان خوزستان که در دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود از ظرفیت دانشگاه‌ها حداکثر بهره برده شود اما متاسفانه شاهد این اتفاق نیستیم و این یکی از دغدغه‌های اصلی همکاران ما و اعضای هیات علمی در دانشگاه است.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: نمی‌دانیم علت این مساله چیست اما کسانی که در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند، همگی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها هستند و ما انتظار داریم دانشگاه را خانه خود بدانند و از تجربه‌های اعضای هیات علمی و مراکز علمی استفاده کنند.

خالقی با اشاره به همکاری‌های علمی دانشکده کشاورزی با دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: در هفته گذشته نشستی با معاونان و مدیران جهاد کشاورزی استان خوزستان به میزبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار و پتانسیل‌ها و ظرفیت دانشکده برای معاونان و مدیران جهاد کشاورزی تشریح شد و مقرر شد که با تعامل بیشتر،  موضوعات همکاری دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز با این سازمان بر مبنای چالش‌های کشاورزی خوزستان مشخص شود و ضمن انعقاد تفاهم‌نامه، راهبردها و راهکاری پیشنهادی توسط  کارگروه‌های تخصصی ارائه شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، الگوی کشت در همه حوضه‌های آبی استان خوزستان به جز حوضه کرخه که با کم ‌آبی شدید مواجه است، نهایی و ابلاغ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha