• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401112518931
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه شاهین‌شهر مطرح کرد؛

محافل اُنس با قرآن راه برون رفت از افول فرهنگی

محافل اُنس با قرآن راه برون رفت از افول فرهنگی

ایسنا/اصفهان امام جمعه شاهین‌شهر از برگزاری محافل انس با قرآن تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این محافل سبب انس با قرآن و تعالی فرهنگ جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه جامعه کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین سبک زندگی قرآنی است، اظهار کرد: ارائه مدلی از اسلام و آموزه‌های قرآنی علاوه بر ارتقای سطح زندگی، جامعه را از هرگونه تهاجم فرهنگی دشمنان مصون می‌کند.

وی با اشاره به بروز جنگ نرم در جامعه، افزود: تقویت فرهنگ اسلامی تنها راه برون رفت از توطئه دشمنان است و به همین منظور باید برنامه‌ریزی‌های جامع کاربردی و عملی همراه با ظرافت برای جذب مردم به محافل دینی و مذهبی انجام داد، زیرا مشارکت و استقبال مردم از برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی در کوتاه مدت و بلند مدت تأثیرات شگرفی در جامعه دارد.

امام جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه هم‌زمانی حلول ماه رجب و شعبان فرصتی مغتنم برای برگزاری محافل اُنس با قرآن است، ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن میزان آسیب‌ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی را به صورت کمی و کیفی کاهش می‌دهد به همین دلیل این محافل به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین‌شهر و همکاری موسسه مهد قرآن، ستاد اقامه نماز و ... در مساجد و حسینیه‌های شاهین‌شهر آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

امام جمعه شاهین‌شهر ادامه داد: محافل انس با قرآن مقدمه‌ای برای اجرای طرح مساجد کانون‌های نورانی محلات است که از ابتدای ماه مبارک رمضان در مساجد برگزار می‌شود.

هاشمی با اشاره به حضور حافظان قرآن کریم و نهج‌البلاغه در این محافل خاطرنشان کرد: انتخاب لحن مناسب در تلاوت قرآن کریم می‌تواند با اثرگذاری عمیق در مستمع و قاری پیروی او از کلام خدا را در برداشته باشد در همین راستا این محافل با حضور قاریان برجسته، حافظان قرآن کریم، برگزیدگان ده دوره از مسابقات حفظ قرآن ارتش جمهوری اسلامی، مسابقات کشوری مشکات و ... برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha