• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401112418732
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

وزیر علوم در حاشیه افتتاح استودیو دانشگاه صنعتی اصفهان:

ظرفیت‌های عظیمی در استان اصفهان برای توسعه اکوسیستم نوآوری وجود دارد

ظرفیت‌های عظیمی در استان اصفهان برای توسعه اکوسیستم نوآوری وجود دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سفر به استان اصفهان، استودیو دانشگاه صنعتی اصفهان را افتتاح کرد و در حاشیه این رویداد گفت: ظرفیت‌های عظیمی در استان اصفهان برای توسعه اکوسیستم نوآوری وجود دارد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی گل در حاشیه افتتاح استودیو ضبط صدا و تصویر روابط عمومی در رابطه با سفر به اصفهان اظهار کرد: در این سفر دو روزه علاوه بر شرکت در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید و سابق شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، نمایشگاه راهیان پیشرفت این شهرک را نیز افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه جهت مراجعه دانشجویان و دانش آموزان و آشنایی با محصولات و تولیدات دانش بنیان و دستاوردهای شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حضور در نشست کمیسیون هیئت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: مصوبات لازم برای دانشگاه در این جلسه به تصویب رسید و پس از آن از چند پروژه دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید داشتیم.

وی افزود: امیدواریم با حمایت‌هایی که از بخش آموزش عالی و فناوری و نوآوری موجود در دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، شهرک‌های علمی تحقیقاتی و پردیس‌های فناوری صورت می‌گیرد، شاهد رونق تولید برمبنای دانشی باشیم و اشتغال دانش‌بنیان تحقق پیدا کرده و خواسته مقام معظم رهبری در زمینه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین محقق شود.

زلفی گل در پاسخ به سوالی درباره ارتباط با آینده اکوسیستم دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی در زمینه نوآوری، گفت: ظرفیت‌های عظیمی در استان اصفهان وجود دارد که درصورت برنامه‌ریزی صحیح و شکوفا شدن این ظرفیت و استعدادها، شاهد اتفاقاتی مبارک برای کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: زمینه برای تبدیل علوم به فنون و زیست بوم موردنیاز در این منطقه وجود داشته و تجربیات خوبی در دانشگاه صنعتی و شهرک علمی تحقیقاتی در رابطه به تبدیل علم به فن وجود دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به توسعه زیست بوم تبدیل علم به فناوری، بیان کرد: انتظارمان این است که ضمن توسعه این فضا، الگوسازی شایسته‌ای برای سایر بخش‌های کشور انجام شود، چون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمینه فناوری و نوآوری در کشور پرچمدار است.

وی افزود: توجه به حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیانی و تبدیل ایده به پدیده و محصول، لازم و ضروری است؛ اما در این زمینه به دلیل محدودیت‌های موجود، اعتبارات لازم برای حمایت از همه درخواست و ایده‌ها وجود ندارد و ممکن است نتوانیم بستر مناسب را برای تبدیل تمامی ایده‌ها محقق کرده و نیازها را برآورده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha