• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401112418594
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس کل دادگستری سمنان خبر داد:

تثبیت مالکیت برای ۹۸ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان سمنان

تثبیت مالکیت برای ۹۸ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان از تثبیت ۹۸ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی و صدور اسناد مالکیت حدنگاری ۹۵.۲ درصد از اراضی استان سمنان طی ۱۰ ماهه اخیر خبر داد.

محمدجعفر عبدالهی ۲۴ بهمن ماه اظهار کرد: حمایت قانونی در اجرای حقوق مالکیت اشخاص در موضوعات تثبیت اراضی و املاک، حدنگاری، ثبت مالکیت های معنوی، اجرای اسناد رسمی، تنظیم اسناد رسمی به صورت جدی در دستگاه قضایی استان در حال پیگیری و انجام است.

وی به اجرای سیاست های سند تحول و تعالی قضایی امسال در خصوص حدنگاری اراضی ملی و منابع طبیعی اشاره و تصریح کرد: با هدف جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اتمام کاداستر کلیه اراضی کشور در کمترین زمان ممکن و در راستای خدمت صحیح و صادقانه و بی منت به مردم استان سمنان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه قریب به ۹ میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تثبیت شد .

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به پهناور بودن استان سمنان خاطرنشان کرد: اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت شده معادل ۹۸ درصد از کل اراضی ملی و منابع طبیعی استان بوده و صدور اسناد مالکیت حد نگاری ۹۵/۲ درصد از آن اراضی صورت پذیرفت.

وی به صدور اسناد مالکیت حد نگاری شده ۷۸ درصد از املاک شهری استان اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه صدور اسناد مالکیت برای املاک روستایی در سال ۱۴۰۲ به صورت رایگان انجام شود، با جدیت و اهتمام موجود صدور اسناد مالکیت حدنگاری مالکین روستایی انجام خواهد شد.

عبدالهی در پایان افزود: حدنگاری دو درصد باقی مانده از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در کمیسیون رفع تداخلات اراضی جهاد کشاورزی، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی مطرح و برای تحقق تثبیت این اراضی پیگیری های دستگاه قضایی ادامه دار خواهد بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha