به گزارش ایسنا، علی چهار محالی در نشستی با گروه پژوهشی طرح نیازهای آموزشی کارکنان زندانهای سراسر کشور اظهار کرد: رویکرد علمی سازمان زندانهای کشور به خصوص مرکز آموزش و پژوهش سازمان برای مدیران اجرایی نقطه عطفی است که ما را هرچه بیشتر با نظام دانشگاهی پیوند میزند و نقش مهمی در توسعه اولویتهای سازمانی دارد.
وی افزود: بعد از فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که «زندانها باید به دانشگاه تبدیل شود» در این چهار دهه نظام زندانبانی از سیستم امنیتی به نظام اصلاحی و تربیتی تغییر یافت و اصول اعتقادی، رافت، مهربانی، دلبستگی و مسولیت پذیری جایگزین نظام صرف تامینی شد و درحال حاضر شاهد رسیدن به نقطه مطلوبِ این تلاش و این رویکرد هستیم.
مدیر کل زندانهای استان البرز در ادامه، آموزش کارکنان در تحقق اولویتها و اهداف سازمانی را یکی از مهمترین ویژگیهای این راهبرد دانست و از شروع این طرح در استان البرز اظهار خرسندی کرد.
وی در ادامه به اجرای «طرح نیازهای آموزشی کارکنان زندانهای سراسر کشور» اشاره کرد و گفت: آنچه که توسط مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش سازمان در ۲۳ اولویت پژوهشی مطرح شده، پژوهشی مبتنی بر اولویتهای ۱۰ گانه سازمانی است که عملیاتی، کاربردی و جهت حل مشکلات و موانع پیش رو تدوین شده است.
این مسئول توضیح داد: در اجرای این طرح نیازسنجی آموزشی کارکنان، تعیین شایستگی مشاغل زندانبانی و تحلیل درست شغل کارکنان یکی از مهمترین اهداف به شمار می رود که محقق در مصاحبههای تخصصی با متصدی پستهای مختلف در پوسته داخلی زندان به بررسی شرح وظایف پرداختند و در مرحله بعد برای هر کدام از فعالیتهای شغلی کارکنان نیاز های آموزشی تعیین میشود.
انتهای پیام
نظرات