• شنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401112216767
  • خبرنگار : 50455

بررسی مطالبات مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین در قم

بررسی مطالبات مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین در قم

ایسنا/قم در مراسمی که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر با حضور جمعی از فعالین و مبلغین عرصه بین الملل که در موسسه بین المللی حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد موضوع مطالبات مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین مورد بحث و دقت نظر قرار گرفت.

در  مراسمی که به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در شب گذشته با حضور  دکتر یحیی جهانگیری مدیر سازمان فرهنگ و ارتباطات، جمعی از اساتید حوزه علیمه و مبلغین بین الملل در محل موسسه حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد، حجت الاسلام‌والمسلمین سید محی‌الدین حسینی مدیریت مؤسسه بین‌المللی حضرت زینب به بیان گزارشی از موسسه پرداخت.

حسینی بیان کرد: پیگیری و تلاش در راستای تحقق منویات رهبری معظم در عرصه بین الملل در رساندن صدای اسلام ناب به مردم جهان و به‌ ویژه کشورهای آمریکای لاتین، تولید صدها کلیپ سخنرانی و معرفتی به زبان‌های خارجی، تولید بیش از ۳۰۰۰ عکس‌نوشت به زبان‌های  فارسی، انگلیسی و اسپانیایی، تولید چندین نماهنگ فاخر، تالیف بیش از ۳۰ مجلد کتاب به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی از جمله فعالیت‌های این موسسه بین المللی می باشد که تماما به صورت جهادی و با کمک دغدغه مندان و خیرین از سراسر کشور صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: ۴۵ نفر از طلاب دغدغه مند و عمدتا زبان دان و فعال در عرصه بین الملل در قالب ۴ معاونت آموزش، رسانه، پژوهش و تبیلغ در این موسسه بصورت جهادی مشغول تولید و پخش محتوی تبلیغی می باشند.

در ادامه این مراسم و بعد از پخش نماهنگ فاخر شهید زنده با موضوع مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی، حجت الاسلام دکتر یحیی جهانگیری مدیر سازمان فرهنگ و ارتباطلات قم
ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی به تبیین ماموریت انقلاب اسلامی در سطح بین المللی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی محصول اندیشه علوم انسانی با گرایش اسلامی است، امام راحل این اندیشه را به یک رویداد اجتماعی تبدیل کردند.

جهانگیری عنوان کرد: اساسا امام راحل معتقد بودند که دین فقط انگاره ذهنی نیست، ولایت فقیه تنها یک دگمای ذهنی نیست که به آن فقط باور داشته باشید بلکه گزاره‌ای است که باید در کف میدان تحقق پیدا کند.

وی افزود: ما در حوزه‌های علمیه در سده اخیر سه رسالت آموزشی، پژوهشی و تبلیغی تحولی و تکاملی داشته ایم.

جهانگیری با بیان اینکه رسالت حوزه تنها تولید اندیشه نیست بلکه ترویج اندیشه هم جزء رسالت های مهم حوزه است، اظهار کرد: امام راحل معتقد هستند اگر تولید به ترویج نرسد فاقد اثر خواهد بود و اگر این ترویج به تحقق نرسد هم پایدار نخواهد بود، امام معتقد بودند اگر ولایت فقیه را مرحوم نراقی بکاوند و مومنانی به آن باور داشته باشند تا روح الله خمینی آن را اقامه نکند ولایت فقیه ماندگار نمی شود.

وی در ادامه به تببین و تطبیق نقشه ذهنی امام راحل در دانشگاه های نسل سوم پرداخت و افزود: امروزه در غرب معتقدند دانشگاه ها سه رسالت دارند به خلاف دانشگاه ها در غرب در قرن ۱۹ که دانشگاه را صرفا یک مرکز آموزشی معرفی می کرد. 

جهانگیری بیان کرد: دانشگاه باید علاوه بر آموزش وارد حیطه پژوهش هم بشود لذا دانشگاه ها را پژوهشی نیز کردند اما از سال ۱۹۸۰ در غرب (که اتفاقا پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم در دهه ۸۰ رخ داد) رسالت سومی را برای دانشگاه تعریف کردند و آن همت گماردن به تحقق ایده های پژوهشی دانشگاه می باشد و لذا گفتند دانشگاه باید سهم خود را در توسعه ایفا کند همان مطلبی که امام روی آن تاکید داشتند.

مدیر سازمان فرهنگ و ارتباطلات قم اضافه کرد: امام می فرمودند حوزه هم باید رسالت خودش را هم در تحقیق و هم در تبلیغ و اقامه آن داشته باشد.

وی یادآور شد: الحمدلله در گام دوم انقلاب اسلامی شاهد این مهم هستیم که مخاطب انقلاب اسلامی در این برهه تنها حسینیه ها و مراکز اسلامی نیستند و اتفاقا مراکز اکادمیک هم هستند و در ادامه به بیان آماری در این زمینه پرداختند.

وی در ادامه از زحماتی که در موسسه بین المللی حضرت زینب سلام الله علیها در راستای تولید محتوایی که منبع و مرجع برخی از دانشگاه های مهم دنیا شده تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه مراسم حجت الاسلام محسن صحرایی کاشانی معاونت آموزش موسسه حضرت زینب به بیان گزارشی از فعالیت های این معاونت پرداختند.

وی از اشتغال بیش از ۳۰۰۰ نفر از طلاب برادر و خواهر در آموزشگاه زبان موسسه به فراگیری زبان‌های انگلیسی، اسپانیولی، فرانسوی، پرتغالی و عربی خبر داد و تصریح کرد: کلاس‌های زبان موسسه بصورت حضوری و مجازی در سراسر کشور در حال برگزاری می باشد.

صحرایی کاشانی همچنین به تدوین کتاب آموزش زبان اسپانیایی با چینشی جدید و مناسب ذائقه مخاطب شرقی اما بر پایه مطالب ارائه شده در دو کتب مهم سوئنیا و پریسما در موسسه بین المللی حضرت زینب سلام الله اشاره کرد و گفت: تدوین جلد یک این کتاب به پایان رسیده است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام فاضل معاونت تبیلغ موسسه از فعالیت‌های تبلیغی و اعزام ۱۶ مبلغ در ایام الله دهه فجر به دو استان کشور جهت تحقق جهاد تبیین خبر داد.

در پایان این مراسم حجت الاسلام عباسی هرازی به بیان مطالبات رهبر معظم انقلاب در آمریکای لاتین پرداختند.

وی با اشاره به دیدارهای متعدد رهبر معظم انقلاب با روسای جمهور کشورهای آمریکای لاتین و با استناد به سخنان رهبر انقلاب در مراسمات مختلف به ۹۹ مطالبه رهبری انقلاب در مورد آمریکای لاتین اشاره کرد و آمریکای لاتین را منطقه ای بسیار مستعد جهت فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران درعرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دانست.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha