• جمعه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401112116420
  • خبرنگار : 50474

ایسنا گزارش می‌دهد

تجلیِ فجر ۴۴ با بهره‌برداری از پروژه های مختلف در شرق استان کرمان

تجلیِ فجر ۴۴ با بهره‌برداری از پروژه های مختلف در شرق استان کرمان

ایسنا/کرمان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی پروژه های متعدد عمرانی، خدماتی و کشاورزی در شهرستان های بم و نرماشیر افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، در چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی، با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان  چهار پروژه عمرانی، خدماتی و کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان در نرماشیر خبر داد.

این پروژه ها شامل بهسازی معابر روستایی، افتتاح و کلنگ زنی آسفالت معابر شهرک صنعتی و افتتاح مدرسه شش کلاس خیرساز دخترانه بوده است.

همچنین ۴۲ پروژه شهرداری بم با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دهه فجر افتتاح شد و کلنگ کارخانه تولیدات سبد میوه و خرما با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰ نفر به زمین زده شد.

گازرسانی دهستان ابارق از توابع شهرستان بم به طول ۱۵۰ کیلومتر لوله گذاری و با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از جمله پروژه های افتتاحی در دهه فجر بود که این پروژه ۷۰۰۰ انشعاب دارد و با افتتاح آن بیش از ۱۵ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند .

کلنگ پروژه روشنایی ورودی روستای پشت قلعه از توابع دهستان ابارق نیز به طول ۱۵۰۰ متر به زمین زده شد. اعتبار این طرح یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در راستای مسئولیت اجتماعی مجتمع معدنی و فرآوری خان خاتون صورت می گیرد.

همچنین آسفالت محله تختی نیز با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع افتتاح شد که تعداد ۱۴۰کوچه و معبر توسط شرداری بم آسفالت شده است.

افتتاح دروازه قرآن در بلوار بهشت زهرای بم نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه های شهرداری که به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.

پروژه بسته بندی و سردخانه حمیدرضا عصاری نیز با ۱۳۰۰ تن بسته بندی و ظرفیت ۵۰۰ تن سردخانه افتتاح شد که این پروژه با سرمایه گذاری هشت میلیارد تومان و اشتغال زایی ۲۰ نفر راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، به مناسبت چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی ۱۴ پروژه در بخش بروات با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

این پروژه ها شامل سالن ورزشی چند منظوره به متراژ ۷۵۰ مترمربع و ساختمان غسالخانه با ۸۰ مترمربع مساحت در روستای تورنج، ساخت سالن اجتماعات و چندمنظوره حضرت زینب(سلام الله علیها) در روستای سروند به متراژ ۸۰۰ مترمربع با اعتبار ی بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل کمک های خیرین و اهالی روستا بوده است.

احداث اورژانس ۱۱۵ جاده ای روداب غربی روستای کروک نیز به متراژ ۱۰۸ مترمربع و اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان از محل کمک خیر مرحوم کروکی نسب، کلنگ زنی  دبیرستان چهار کلاسه پسرانه امام سجاد علیه السلام با زیربنای ۲۸۰ مترمربع و اعتبار سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات نوسازی مدارس، کلنگ زنی مجموعه ورزشی شهید قاسم سلیمانی روستای دولت آباد انصاری و چمن مصنوعی آن با اعتبار یک  میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در فاز اول و افتتاح پروژه پیاده روسازی و موزاییک فرش بلوار امام خمینی (ره) روستای دولت آباد انصاری با متراژ ۳۵۰۰ مترمربع و اعتبار  ۹۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری از جمله پروژه های دهه فجر در بخش بروات شهرستان بم بود.

همچنین با توجه به مشکل عدم  برق در شهرک جدید روستای دولت آباد انصاری پروژه برق رسانی به این شهرک با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دهه فجر افتتاح شد .

تکمیل فاز دوم شبکه آب شهرک امام علی علیه السلام بروات نیز به متراژ سه کیلومتر و اعتبار یک میلیارد و دویست میلیون تومان و همچنین تکمیل طرح آبرسانی روستای دولت آباد نیز به طول هفت کیلومتر و با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل تامین اعتبار عمرانی و داخلی افتتاح شد.

بنابراین گزارش، یک مجتمع گردشگری در شهر فهرج نیز به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد.

این مجتمع در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع و شامل رستوران، نمازخانه، کافی شاپ، فضای سبز، مرکز تفریحی گردشگری، اقامتگاه گردشگری و آلاچیق با اعتبار ۱۱۵ میلیارد ریال طی مدت یک سال به بهره برداری رسید.

گفتنی است: در چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی ده ها طرح عمرانی در شهرستان ریگان افتتاح و کلنگ زنی شد که از جمله می توان به افتتاح یک واحد آموزشی شش کلاسه با اعتبار ۷۵میلیارد ریال، هفتمین جایگاه سوخت شهرستان با سرمایه گذاری ۴۰میلیارد ریال و دو مرکز بهداشتی درمانی دهکن و عباس آباد سردار و خانه بهداشت همت آباد چاه ملک اشاره کرد.

افتتاح ساختمان شهرداری رحمت آباد با اعتبار ۲۵میلیارد ریال و ۳۰ هزار مترمربع از آسفالت معابر  شهرهای ریگان و رحمت آباد از دیگر پروژه های شهرستان در دهه فجر بود.

به گزارش ایسنا، تعداد ۳۷ پروژه با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در بخش مرکزی بم نیز به مناسبت دهه فجر به بهره برداری رسید.

پروژه برقرسانی به روستای مهرآباد با حدود ۴ و نیم کیلومتر خط انتقال و اجرای شبکه داخلی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات اداره برق افتتاح شد.

گفتنی است: اهالی روستای مهرآباد از کمبود یکسری مشکلات مانند نبود آب و گاز و آنتن موبایل و اینترنت در این روستا گلایه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha