• جمعه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401112116301
  • خبرنگار : 50006

استاندار آذربایجان شرقی:

طرح‌های نیمه تمام آذربایجان شرقی به صورت جدی پیگیری می‌شود

طرح‌های نیمه تمام آذربایجان شرقی به صورت جدی پیگیری می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم هیچ طرحی را شروع نمی‌کند که مشمول مرور زمان شود، گفت: در سایه اهتمام و توجه ویژه دولت و بعد از سفر استانی رئیس جمهور طرح‌های نیمه‌تمام استان به ویژه در حوزه راه، به صورت جدی پیگیری و تکمیل می‌شود.

عابدین خرّم، جمعه 21 بهمن ماه، در آیین افتتاح باند رفت قطعه اول بزرگراه خواجه- ورزقان، گفت: این طرح ازجمله طرح‌های نیمه‌تمام استان بود که با پیگیری نمایندگان منطقه در مجلس و مسئولان دولتی و تامین منابع ملی از سوی شرکت ملی مس ایران و مجتمع مس سونگون پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: البته به وضع موجود راضی نیستیم و تلاش می‌کنیم که ادامه این بزرگراه تا مرز نوردوز تکمیل شود که گام موثری در رهایی منطقه از بن‌بست و توسعه حمل‌ونقل و ترانزیت خواهد بود.

خرّم گفت: تلفات جاده‌ای استان بالاست و باید تلاش کنیم با احداث راه‌های جدید، سفر امن و مطمئن را برای مردم ممکن کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به همدلی و انسجام مردم منطقه، گفت: برخی از طرح‌هایی که از گذشته آغاز شده نواقصی دارند که باعث ناراحتی و نارضایتی مردم شده و باید تلاش کنیم تا این نواقص برطرف شود.

وی با اشاره به افتتاح پل تقاطع غیرهمسطح هریس، گفت: این پروژه امروز با بیش از چهار کیلومتر طول افتتاح شد و امیدواریم باعث تسهیل در رفت‌وآمد اهالی این شهرستان و مسافران شود.

خرّم با اعلام اینکه تعریض ۲۰ کیلومتر از جاده هریس و ساخت ۲ سد این شهرستان در سال آینده اولویت ما خواهد بود، افزود: تلاش می کنیم هر طرحی را که شروع می کنیم در بازه زمانی اعلام شده تکمیل شود.

امروز همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی، تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر اهر به بهره‌برداری رسید.

طرح‌های نیمه تمام آذربایجان شرقی به صورت جدی پیگیری می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی، در این مراسم گفت: به مناسبت ایام اله دهه فجر و همزمان با افتتاح نمادین پروژه تقاطع غیر همسطح ورودی شهرستان اهر چندین طرح دیگر راهداری شهرستان اهر با مجموع ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار با حضور استاندار به بهره برداری می رسد.

اروجعلی علیزاده افزود: پروژه های راهداری شهرستان اهر که امروز شاهد افتتاح آنها هستیم در ۴ قسمت از جمله، پروژه های راه های روستایی به طول ۳۰ کیلومتر، آسفالت ریزی و روکش راه های اصلی و فرعی به طول ۴۰ کیلومتر، روشنایی گردنه سامبران به طول ۳ کیلومتر و پروژه زیرگذر یا تقاطع غیر همسطح ورودی شهرستان اهر می باشد.

وی در ادامه با اشاره به حادثه خیز بودن ورودی شهرستان اهر که با توجه به قرار گرفتن در تقاطع ورودی اهر به تبریز و اهر به مشگین شهر جزو مناطق پرحادثه استان بود، خوشبختانه با اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان شرقی این پروژه به اتمام و امروز به دست استاندارد آذربایجان شرقی مورد بهره برداری قرار گرفت.

طرح‌های نیمه تمام آذربایجان شرقی به صورت جدی پیگیری می‌شود

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آینده آب شرب شهرستان اهر در خطر می باشد گفت: با توجه به اتمام سد حاجیلار برای تامین آب مصرفی مس سونگون از استاندار آذربایجان شرقی تقاضا داریم تدابیری اتخاذ نمایند تا مجتمع مس سونگون آب مورد نیاز خود را از سد حاجیلار تامین نموده و سهم آب از سد ستارخان را که ۵ میلیون متر مکعب است را به مصرف آب شهرستان اهر اختصاص دهد.  

احمد محرم زاده همچنین با اشاره به اتمام پروژه تقاطع غیر همسطح ورودی اهر و اتصال کمربند جنوبی آن به بزرگراه اهر_تبریز خواستار تسریع در روند ساخت مسیر گوئجه بئل به طول حدود ۲و نیم کیلومت شد.

وی در ادامه با تقدیر از مسئولان شهرستان اهر برای حل مشکلات مردم این شهرستان، از آغاز ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی توسط مسکن و شهرسازی در این شهرستان نیز خبر داد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای اهر نیز در این مراسم گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح ورودی این شهرستان در سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود حدود ۴۱ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۳۸۵۰ متر مکعب پی کنی، تعداد ۱۶۵۰ عدد آرماتور بندی، تعداد ۱۷۰۰ عدد قالب بندی، ۵۶۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۴۷ هزار تن خاک ریزی و حدود ۲ هزار تن آسفالت ریزی با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار امروز به دست استاندار آذربایجان افتتاح و به بهره برداری رسید.

قاسم قمری افزود: همزمان با افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح چندین طرح دیگر از جمله؛ لکه گیری و آسفالت محور اهر _کلیبر با اعتباری بالغ بر ۸٠ میلیارد ریال، آسفالت محور اهر_مشگین شهر با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال، ۴۰ کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های روستایی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال، لکه گیری و روکش آسفالت محور اهر و روستای ورگهان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال و تعویض ابنیه فنی جاده اهر _کلیبر و ایجاد روشنایی در گردنه سامبران با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و… امروز به بهره برداری خواهد رسید.

طرح‌های نیمه تمام آذربایجان شرقی به صورت جدی پیگیری می‌شود

طرح‌های نیمه تمام آذربایجان شرقی به صورت جدی پیگیری می‌شود

طرح‌های نیمه تمام آذربایجان شرقی به صورت جدی پیگیری می‌شود

طرح‌های نیمه تمام آذربایجان شرقی به صورت جدی پیگیری می‌شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha