• پنجشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401111915303
  • خبرنگار : 30188

لوله مبلی چه کاربردی در فروشگاه‌های بزرگ دارد؟

 لوله مبلی چه کاربردی در فروشگاه‌های بزرگ دارد؟

بی‌شک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ که تأمین‌کننده تمامی اقلام و اجناس مورد نیاز شخص از ابزار کشاورزی تا اقلام مصرفی و خوراکی است حجم خرید با اختلاف زیادی، از فروشگاه‌های کوچک محلی بیشتر است. با توجه به ساختار و نوع کار این فروشگاه‌ها اول فضای بسیار زیادی برای نگهداری از این محصولات نیاز هست و دوم ابزاری برای حمل محصولات انتخابی مشتری‌ها.

به گزارش ایسنا به نقل از گروه صنعتی صبا، قفسه‌های بزرگ چند طبقه و چرخ‌های فروشگاهی راه حل طراحان این نوع فروشگاه‌های بزرگ برای این نیاز بوده است. اکثراً از لوله مبلی با ابعاد و ضخامت‌های مختلف برای ساخت این محصولات استفاده می‌شود. در ادامه چگونگی تولید این محصولات و ویژگی‌های مناسب لوله مبلی برای تولید آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

چگونگی تولید چرخ‌های فروشگاهی:

چرخ فروشگاهی یا ترولی این امکان را برای خریدار فراهم می‌کند که از تمام اجناس فروشگاه دیدن کند و محصولات مورد نیاز خود را از بین آنها انتخاب کند بدون آن که دغدغه یا مشکلی برای حمل و جابه‌جایی داشته باشد. این ترولی‌ها از لوله مبلی ساخته شده و از 4 قسمت اصلی تشکیل می‌شوند: دستگیره، سبد، پایه و چرخ. مراحل تولید این چرخ‌ها را می‌توان به 4 بخش تقسیم کرد.

بخش اول:

ساخت قسمت سبدی این چرخ‌ها نخستین مرحله در فرآیند تولید آنهاست. برای تولید این سبدها میله‌های باریک فولادی شبیه به توری روی هم قرار می‌گیرند. این میله‌ها به هم و به حاشیه‌ی فولادی جوش داده می‌شوند. سپس توری درون دستگاه خم مخصوص قرار می‌گیرد که با ایجاد فشار بسیار زیاد آن را تبدیل به سبدی بزرگ می‌کند.

بخش دوم:

دستگیره‌ی چرخ در مرحله‌ی دوم تولید ساخته و نصب می‌شود. دستگیره از دو پایه در دو طرف و یک لوله صاف در قسمت میانی ساخته می‌شود. پایه‌ها عموماً به خم نیاز دارند اما لوله میانی کاملاً صاف و بی‌زاویه است تا حمل و جابه‌جایی آن ساده‌تر باشد.

بخش سوم:

شاسی مهم‌ترین بخش است چرا که همه‌ی فشار وزن از طریق آن به چرخ و نهایتاً زمین منتقل می‌شود. شاسی‌ها از 2 یا 4 لوله بلند ساخته می‌شوند که متناسب با طراحی خم شده و چرخ‌ها به آن متصل می‌شود. تمامی اجزا بر روی شاسی سوار می‌شود در نتیجه کیفیت و استحکام آن اهمیت زیادی دارد.

بخش چهارم:

در مرحله‌ی آخر همه‌ی چهار بخش به هم متصل می‌شوند. زائده‌های جوشکاری پاک شده و ترولی برای آب‌کاری یا رنگ آماده می‌شود.

قیمت لوله مبلی مناسب است، به طبع قیمت ترولی تولید شده نیز مناسب خواهد بود. با توجه به این که تعداد زیادی از این چرخ‌ها در فروشگاه نیاز است قیمت مناسب آنها از نظر مالی کمک بزرگی برای فروشگاه خواهد بود. لوله مبلی بسیار فرآیندپذیر است و تحت خم‌کاری بهترین عملکرد را دارد. کیفیت سطحی آن نیز کاملاً مطلوب و مناسب آبکاری است. تمامی این ویژگی‌ها مناسب و مطلوب برای ساخت چرخ فروشگاهی و علت اصلی گسترش کاربرد آنها در این زمینه است.  

 لوله مبلی چه کاربردی در فروشگاه‌های بزرگ دارد؟

چگونگی تولید قفسه‌های فروشگاهی:

قفسه‌های فروشگاهی ساختار و فرآیند تولید بسیار ساده‌ای دارند اما برای فروشگاه‌های بزرگ بسیار مناسب و کاربردی هستند. طبقات متعدد آنها امکان انبار حجم زیاد و متنوعی از محصولات را فراهم می‌کند. تولید این قفسه‌ها طی 5 مرحله انجام می‌شود.

بخش اول:

از لوله مبلی به عنوان ستون این قفسه‌ها استفاده می‌شود. در مرحله‌ی اول این ستون‌ها با ارتفاع مناسب برش می‌خورند. این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که تعیین کننده‌ی ارتفاع قفسه‌ها و فاصله‌ی طبقات آنها از هم است. فاصله‌ی این ستون‌ها نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد بلکه با توجه به طول صفحه باید متناسب با نیروی وزن وارده باشد.

بخش دوم:

در مرحله‌ی بعدی لوله‌ها برای نصب طبقات پانچ می‌شود. در نقطه‌ی موردنظر و حاشیه‌ی آن لوله پانچ می‌شود تا امکان جابه‌جایی و تغییر ارتفاع وجود داشته باشد. درون این حفره‌های ایجاد شده قلاب طبقات قرار می‌گیرد و طبقه را عمود بر ستون نگه می‌دارد.

بخش سوم:

در این مرحله طبقه‌ی فولادی خم می‌شود تا هم مقاومت بیشتری داشته باشد و هم به خوبی درون حفره‌های پانچ قلاب بشود.

بخش چهارم:

در مرحله‌ی چهارم بعضی از قطعات با جوشکاری به هم متصل می‌شوند. پس از اتمام جوشکاری زائده‌ها باید از روی سطح برداشته بشوند تا برای آب‌کاری یا رنگ‌کاری کیفیت مطلوبی داشته باشند.

بخش پنجم:

مرحله‌ی نهایی مربوط به رنگ‌کاری این قفسه‌هاست. رنگ‌کاری شاید خیلی ضروری به نظر نرسد اما در واقع با تأثیری که بر مقاومت قطعه در برابر زنگ‌زدگی دارد فرآیندی ضروری و لازم برای محصولات فولادی به حساب می‌آید که محصول را هم زیبا و هم ضد زنگ می‌کند.

 لوله مبلی فرآیندپذیر است، کیفیت سطحی خوبی دارد. سبک وزن و در عین حال مقاوم است. تولید دقیق و درست قفسه‌ی فروشگاهی اول وابسته به کیفیت مقطع است که از جانب کارخانه تولیدکننده چون گروه صنعتی صبا تعیین می‌شود و دوم در ارتباط با کیفیت جوشکاری است که تعیین‌کننده‌ی استحکام سازه‌ی نهایی است.

سخن پایانی:

لوله مبلی ماده‌ی اولیه‌ی کاربردی هم برای قفسه‌های فروشگاهی و هم برای ترولی است. ابعاد و ضخامت لوله مصرفی کاملاً به طراحی محصول نهایی بستگی دارد اما به طور معمول برای قفسه‌های فروشگاهی ضخامت 1.25 تا 1.5 میلی‌متر و برای چرخ فروشگاهی 0.9 تا 1 میلی‌متر استفاده می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha