• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401111915001
  • خبرنگار : 30077

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد:

افزایش دانش عمومی دانش آموزان شاهرودی با برگزاری دوره های آموزشی زیست محیطی

افزایش دانش عمومی دانش آموزان شاهرودی با برگزاری دوره های آموزشی زیست محیطی

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: در دومین مرحله از برگزاری دوره های آموزشی زیست محیطی، کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت پسماند برای معلمان و رابطان آموزشی مدارس شهرستان شاهرود برگزار شد.

علی منصفی راد 19 بهمن ماه اظهار کرد: در دومین مرحله از برگزاری دوره های آموزشی زیست محیطی، کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت پسماند برای معلمان و رابطان آموزشی مدارس شهرستان شاهرود برگزار شد.

وی افزود: هدف از این کارگاه آشنایی معلمان با موضوع پسماند و ارائه راهکاری های سازنده جهت مدیریت آن و حفظ محیط زیست است.

وی ادامه داد: با برگزاری دوره آموزشی فوق، معلمان و رابطان آموزشی، آموزه های مربوط را به دانش اموزان انتقال داده و بینش و دانش عمومی آنها را در این موضوع بالا می برند، این کارگاه های در ادامه برای شهرستانهای دیگراستان برگزار خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: باعنایت به انعقاد تفاهم نامه همکاری فیمابین جهاددانشگاهی استان سمنان و اداره کل حفاظت و محیط زیست استان سمنان، ۱۵ عنوان و دوره آموزشی در حوزه های مختلف محیط زیست برای گروه های مختلف شغلی در استان سمنان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۵۰۰ نفر از افراد در قالب گروهای مختلف جوامع محلی، موثرین، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرو روستا، صنعتگران، دامپزشکان، دانش آموزان، کشاورزان و دامپروران در سطح استان سمنان در این کارگاه های آموزشی شرکت می کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا ۱۵ کارگاه آموزشی با موضوعات مرتبط، از جمله، مدیریت پسماند شهری و روستایی، بررسی روند خسارات حیات وحش، برنامه های عمل ۵ گونه شاخص استان، ساماندهی و مدیریت گردشگران در مناطق ۴ گانه استان، ضوابط زیست محیطی مربوط به معادن استان، رفتار شناسی گونه های در معرض خطر انقراض، بیماری های حیات وحش، اطفاء حریق در زیستگاه ها و... برگزار می شود.

منصفی راد اضافه کرد: تا کنون چندین کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت پسماند روستایی برای دهیاران شهرستانهای گرمسار و آرادان و معلمان و رابطان آموزشی در شهرستان شاهرود برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha