• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401111914991
  • خبرنگار : 50214

تجلیل از برگزیدگان پویش دلنوشته‌ای «در فراق حاج قاسم» و «در سوگ جانفدا» در یزد

تجلیل از برگزیدگان پویش دلنوشته‌ای «در فراق حاج قاسم» و «در سوگ جانفدا» در یزد

ایسنا/یزد برگزیدگان اولین پویش استانی دلنوشته‌ی «در فراق حاج قاسم» ویژه اصحاب رسانه و دلنوشته «در سوگ جانفدا» ویژه جامعه ستایشگری حسینیه ایران همزمان با ایام رجب المرجب و دهه مبارک فجر تجلیل شدند.

سرهنگ «عباس جوکار» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم در این مراسم که شامگاه سه شنبه با حضور جمعی از جوانان قرارگاه فرهنگی حضرت بقیه الاعظم (عج) یزد در حسینیه عسکریه برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی گفت: یکی از  ویژگی‌های شاخص این شهید والامقام مردم‌مداری ایشان است و دقیقا همین روحیه باعث شد که زمانی که خبر شهادت ایشان منتشر می شود پیر و
جوان و زن و مرد با هر سلیقه و دیدگاهی به خیابان ها آمدند و آن تشییع جنازه باشکوه و حماسی را رقم زدند.

وی افزود: خدا محوری و عشق به مقام شهادت از دیگر ویژگی های سردار دل ها بود و اینکه هرگز در مسیر دنیا قدم بر نداشت و تنها به دنبال رضایت خدا در کارهایش بود و سرانجام خدا نیز بالاترین هدیه خود یعنی شهادت را به ایشان عطا کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد در بخش دیگری از سخنانش به ایام الله دهه فجر اشاره و ابراز کرد: ایران اسلامی امروز به عنوان کشوری قدرتمند و مقتدر در دنیا و منطقه شناخته می‌شود و این عظمت مرهون انقلاب اسلامی است.

سرهنگ جوکار با بیان این که امروز برخی به دنبال تطهیر چهره ناپاک و خبیث پهلوی هستند، اظهار کرد: این افراد می‌گویند محمد رضا پهلوی پادشاه قدرتمندی بوده اما سوال من این است چگونه یک پادشاه قدرتمند به راحتی اجازه داد بحرین از کشور ما جدا شود و می‌گوید بحرین به مثابه دختر بالغه‌ای بود که وقت شوهر دادنش بود و ما او را شوهر دادیم.

وی تاکید کرد: قدرت واقعی از آن جمهوری اسلامی است که مردم را به عنوان حامی خود دارد و همین ملت در هشت سال دفاع مقدس اجازه ندادند، حتی یک وجب خاک این کشور به دشمن داده شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد در پایان، برگزاری پویش دلنوشته نویسی را اقدام ارزشمند و جذاب کانون های بسیج رسانه و مداحان شهرستان یزد برشمرد و ابراز امیدواری کرد این پویش در سال های آتی هم ادامه داشته باشد.

«امیر عباس حیران» مسئول کانون های بسیج مداحان و رسانه شهرستان یزد نیز در این مراسم ضمن قدردانی از مشارکت خوب اصحاب رسانه و جامعه ستایشگری، ابراز کرد: همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، اولین پویش استانی دلنوشته‌ای «در فراق حاج قاسم» ویژه اصحاب رسانه  و «در سوگ جانفدا» ویژه جامعه ستایشگری اهل بیت (ع) در یزد راه اندازی شد و مهلت ارسال آثار تا پایان دی ماه مقرر شد.

وی افزود: جامعه ستایشگری در قالب های مداحی، شعر خوانی و دلنوشته خوانی و جامعه رسانه نیز در قالب دلنوشته نویسی در این پویش مشارکت کردند و سپس در ابتدای بهمن ماه، آثار ارزیابی و سه نفر در حوزه رسانه و چهار نفر در حوزه ستایشگری برگزیده شدند.

حیران تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب جوامع هدف، تلاش داریم این پویش را در سال‍‌های آینده نیز برگزار کنیم.

گفتنی است؛ در حوزه رسانه؛ سید محمد میررحیمی سرپرست روزنامه کار و کارگر در یزد، معصومه فلاحتی کارشناس روابط عمومی صدا و سیمای یزد و نعیمه دهقان خبرنگار خبرگزاری ایران پرس و در حوزه ستایشگری جلیل کارگر شاعر آئینی، حسین کارگر مداح آل الله، امیرحسین اکبرپور مداح نوجوان و مصطفی فتاحی حسن آباد مداح آل الله به عنوان برگزیده انتخاب شدند و هدیه نقدی پنج میلیون ریالی دریافت کردند.  

اولین پویش استانی دلنوشته ای "در فراق حاج قاسم" ویژه اصحاب رسانه و اولین پویش  استانی دلنوشته ای در" سوگ جانفدا" ویژه جامعه ستایشگری حسینیه ایران به همت کانون های بسیج رسانه و مداحان شهرستان یزد برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha