• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401111814071
  • خبرنگار : 71290

همایش «بهار چهل و پنجم؛ قدس شریف در آستانه آزادی»

نبیه بری: انقلاب اسلامی ایران مساله فلسطین را روشن نگه داشت

نبیه بری: انقلاب اسلامی ایران مساله فلسطین را روشن نگه داشت

رئیس پارلمان لبنان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در برهه حساس که مساله فلسطین در حال خاموشی بود آن را روشن نگاه داشت چه بسا اگر پیروزی انقلاب به تاخیر می‌افتاد امروز نامی از فلسطین نبود.

به گزارش ایسنا، صلاح فحص نماینده جنبش امل لبنان در تهران در همایش «بهار چهل و پنجم؛ قدس شریف در آستانه آزادی» پیام نبیه بری رئیس پارلمان لبنان را به شرح زیر قرائت کرد؛

در ابتدا لازم می‌دانم از برگزارکنندگان برای دعوت در این برنامه سپاسگزاری کنم و باید از جایگاه خودم یعنی شهروند شیعه جنوب لبنان به این موضوع بپردازم. آنچه می‌گویم این است که مساله برای ما لبنانی‌ها که ضربات تجاوزات اسرائیل را دیدیم متفاوت است، فلسطین و آزادسازی آن آرمانی برای همه مسلمانان است. اگر فرض بگیریم صهیونیست‌ها حمله‌ای به جنوب لبنان نمی‌کردند خون بی‌گناهی را نمی‌ریختند کسانی را آواره نمی‌کردند باز هم آرمان فلسطین بر جای بود. هیچ مسلمانی نباید فلسطین را فراموش کند و هیچ دولت اسلامی نباید به این مساله بی‌توجه باشد. نگاهی به شرایط قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته باشیم؛ مساله آزادسازی فلسطین برای ما امری مقدس است.

دوست دارم در اینجا به بند 6 منشور جنبش امل اشاره کنم که فلسطین سرزمین مقدس که هدف هرگونه ستم بوده و هست در صدر حمایت جنبش ما قرار دارد و کوشش برای آزاد سازی آن وظیفه جنبش است، همگام بودن با این مقاومت مایه افتخار جنبش است چه در حال و آینده باید بدانیم که فلسطین و آزادسازی آن چه جایگاهی نزد ما دارد. باید توجه کنیم فلسطین و مسجد الاقصی نماد گسترش و توسعه اسلام هستند و آنچه در شب معراج برای پیامبر اتفاق افتاده است اگر مسجد الاقصی آسیب دیده و از بین برود مانعی برای گسترش اسلام است. در مورد روابط انقلاب اسلامی و مساله فلسطین هم باید اشاره کنم که به نظر می‌رسد همه رژیم‌های عربی چنین نگاهی ندارند انگیزه کشورهای اسلامی برای مساله فلسطین رفته رفته کم شد یعنی خیال خام کردم که از یک طرف با اسرائیل از در صلح و دوستی وارد شده و از سوی دیگر از فلسطین حمایت می‌کنند.

در چنین اوضاعی پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی در حمایت از فلسطین داشته و حکومتی بر سر کار می‌آید و رهبری به قدرت می‌رسد که اساسا مساله فلسطین جزو شعارهای آنها است. اکنون حکومتی برقرار است که علاوه بر این‌که تحریم‌های نفتی را دارد اما حمایت از فلسطین جزو آرمان‌هایشان است.

چه بسا اگر دو یا سه سال پیروزی انقلاب به تاخیر می‌افتاد امروز نامی از فلسطین نبود و این لطف پروردگار است که یاری‌گر مظلومان است.

همه کشورهای اسلامی که حامی فلسطین و دشمن اسرائیل بودند رفته رفته تغییر موضع دادند اما بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران حمایت از فلسطین را در متن سیاست‌های جمهوری اسلامی قرار داد و امروز مقام معظم رهبری با فداکاری و هوشمندی اجازه نداد که تغییری در این موضع داده شود.

انقلاب اسلامی ایران در برهه حساسی که مساله فلسطین در حال خاموشی بود آن را روشن نگاه داشت و با استمرار خود چالشی برای دشمن صهیونیستی ایجاد کرد و هرجا دشمن صهیونیستی فتنه و آشوبی طراحی کرد ایران آن را خنثی کرد گرچه آسان نبود و هزینه‌های بسیاری داد و نمونه آن از دست دادن سردار سلیمانی بود که مانع انجام بسیاری از طرح‌های صهیونیست‌ها شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha