• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401111813924
  • خبرنگار : 50177

معاون توسعه و پیشگیری هواشناسی استان خبر داد:

احتمال خیزش گرد و غبار در روزهای پایانی هفته در لرستان

احتمال خیزش گرد و غبار در روزهای پایانی هفته در لرستان

ایسنا/لرستان معاون توسعه و پیشگیری هواشناسی لرستان از احتمال خیزش گرد و غبار در روزهای پایانی هفته در استان خبر داد.

زینب اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، کماکان با فعالیت سامانه بارشی بر روی جو منطقه از امروز تا  پنجشنبه علاوه بر ابرناکی و وزش باد شدید برای همه نقاط استان با شدت و ضعف رگبار باران و گاهی رعد و برق و برای مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در مناطق سردسیر، ارتفاعات و گردنه‌های لرستان بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

معاون توسعه و پیشگیری هواشناسی لرستان ادامه داد: با توجه به تقویت شرایط بارشی طی امشب تا اوایل ظهر پنجشنبه وقوع مخاطراتی همچون لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب، کولاک برف در محورها و جاده‌های مواصلاتی، مه‌آلودگی و کاهش میدان دید افقی را انتظار داریم.

اکبری فزود: از نظر نوسانات دمایی در لرستان، از امشب دماهای کمینه کاهش می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای پایانی هفته همزمان با خروج سامانه بارشی و با توجه به تشکیل احتمالی چشمه‌های گرد و خاک بر روی صحرای کشور عراق، در مناطقی از لرستان به ویژه نواحی غربی و مرکزی بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید افقی بسیار محتمل است.

معاون توسعه و پیشگیری هواشناسی لرستان تاکید کرد: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت‌های کشاورزی و حوضچه‌های پرورش ماهی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و ... ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha