• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401111813626
  • خبرنگار : 50163

بزرگ‌ترین رویداد کفش بچه‌گانه ایران در هیدج رقم می‌خورد

بزرگ‌ترین رویداد کفش بچه‌گانه ایران در هیدج رقم می‌خورد

ایسنا/زنجان مدیرعامل تعاونی کفش‌های ماشینی هیدج گفت: با برگزاری نمایشگاه کفش بزرگ‌ترین رویداد کفش بچه‌گانه ایران در هیدج رقم می‌خورد.

میثم جماعت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هیدج یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های تولید کفش در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: با توجه به همین موضوع سومین نمایشگاه تخصصی کفش و صندل در شهر هیدج برگزارمی‌شود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۵۷ شرکت از استان‌های مختلف کشور حضور دارند، تصریح کرد: همزمان با این نمایشگاه آیین تجلیل از چهره‌های تاثیرگذار و ماندگار صنعت کفش ایران نیز برگزار خواهد شد.

جماعت با توضیح اینکه حدود ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه را تولیدکنندگان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: ۱۵ درصد از نمایشگاه شامل تامین‌کنندگان و ۱۵ درصد نیز بخش ماشین و خدمات هستند.

مدیرعامل تعاونی کفش‌های ماشینی هیدج با یادآوری اینکه این نمایشگاه از ۱۸ الی ۲۱ بهمن‌ماه آغاز به کار خواهد کرد، متذکر شد: ساعت بازدید از نمایشگاه نیز ۱۰ الی ۱۶ خواهد بود.

این مسئول با تاکیید بر اینکه علاوه بر تولیدکنندگان شهر هیدج از استان‌های آذربایجان شرقی، تبریز، قم، تهران و مشهد نیز حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای معرفی صنعت کفش هیدج و بازاریابی است.

به گزارش ایسنا، هیدج یکی از قطب‌های اصلی تولید کفش بچه‌گانه در کشور محسوب می‌شود. صنعت کفش هیدج صنعتی است که برای اولین‌بار توسط رمضان‌علی دهقان در این شهر پایه‌گذاری شده تا به نسل کنونی رسیده است. صنعتی که سبب شده علاوه بر اینکه خود هیدج شهری عاری از بیکار باشد، شهر روستای هم‌‍جوار نیز از مزایای آن بهره‌مند شود.

هنر و صنعتی که چندی پیش توسط پدران در هیدج پایه‌گذاری شده، امروز به همت جوانان وارد بازار شده و سر از نمایشگاه‌های بین‌المللی و بازار کشورهای همسایه در آورده است. در حال حاضر کارگاه‌های تولیدی کفش و صنایع وابسته آن از جمله طراحی، فوم‌سازی، زیره‌سازی، چاپ و داغی، مقواسازی، گلدوزی و غیره در اغلب نقاط این شهر پراکنده است و عمده تولیدات این شهر به همت کارفرمایان این واحدها به شهرهای بزرگ نظیر تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، یزد و ... ارسال می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha