• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401111813556
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس دانشگاه خبر داد:

جذب و استقرار ۳۳ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه ایلام

جذب و استقرار ۳۳ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه ایلام

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه ایلام از جذب و استقرار ۳۳ واحد فناور در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه خبر داد.

دکتر «طاهر علی‌محمدی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: توسعه نوآوری و فناوری یکی از برنامه‌های محوری برنامه راهبردی توسعه دانشگاه است، که با توجه به شعار  سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، اهمیت افزون‌تری یافته است.

وی گفت: مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه ایلام با تلاش‌های مستمر و ارائه راهکارهای جدید و مشاوره مداوم به ایده‌پردازان و نخبگان و فناوران مستعد استان ایلام، از اول سال ۱۴۰۱ تا به امروز، موفق به جذب و استقرار۳۳ واحد فناور شده است، که تعداد ۱۸واحد از آنها در مرحله رشد و ۱۵ مورد دیگر در مرحله پیش رشد فعالیت می‌کنند و تعداد ۸ واحد فناور دیگر در حال طی فرایند داوری جهت پذیرش در این مرکز هستند.

وی تصریح کرد: در راستای انجام امور بازاریابی و معرفی محصولات این شرکت‌ها؛ علاوه بر کارهای انجام شده، در وبسایت رسمی مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه ایلام قابلیت معرفی، ارتباط با تولید کننده و خرید محصول هر واحد فناور به‌صورت مستقیم قرار داده شده و هم اکنون قابل بازدید است.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به برگزاری رویدادهای استارتاپی توسط مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه و با همکاری پارک علم و فناوری استان، گفت: با هدف بسترسازی و پرورش مهارت ایده‌پردازی و فرصت‌شناسی در میان افراد کارآفرین برای بازار کار واقعی، آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و دانش‌آموختگان با ایده‌ها و فناوری‌های بازارمحور، انتقال تجربیات مربیان و متخصصان کسب و کار به صاحبان ایده و نوآوران و حمایت از ایده‌های منتخب در جهت ایجاد کسب و کار و تولید ثروت پایدار، چهار رویداد استارتاپی کشاورزی، خلاقیت دانش آموزی دختران، خلاقیت دانش‌آموزی پسران دبیرستانی و خـدمـات شهـــری با حضور گسترده علاقمندان برگزار شد.

علی‌محمدی با اشاره به تعامل مثبت و اجرای برنامه‌های مشترک دانشگاه ایلام و پارک علم و فناروی ایلام، ادامه داد: برگزاری رویداد ایده شو "از فن و حرفه تا صنعت"، اجرای طرح تانا و برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین رویداد جذب ایده حوزه انرژی از جمله برنامه‌ها و اقدامات مشترک صورت گرفته است.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بوت کمپ‌های متنوع کسب و کار و اشتغال محور متناسب با بازار کار را یکی از اقدامات مهم مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه دانست و گفت: برگزاری ۱۴ عنوان کارگاه آموزشی تخصصی کسب و کار (تحت عنوان بوت کمپ تخصصی کسب و کار) در هفته پژوهش و فناوری، برگزاری ۵ کارگاه آموزشی با همکاری فنی و حرفه‌ای ایلام در هفته پژوهش و فناوری، برگزاری ۳ کارگاه آموزشی کسب و کار در نمایشگاه ملی فن بازار و برگزاری بیش از ۱۵ عنوان کارگاه آموزشی، مهارت محور در سال ۱۴۰۱ از موفقیت‌های مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی برشمرد.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه دانشگاه ایلام با مشارکت ۱۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور  حضور یافت، گفت: محصولات تولید شده این واحدها، در سطح گسترده‌ای مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

علی‌محمدی تصریح کرد: در جریان برگزاری این نمایشگاه، تفاهم نامه‌های همکاری دوجانبه بین دانشگاه ایلام و دانشگاه‌های محقق اردبیلی، خوارزمی و مرکز نوآوری صنعتی افق به‌صورت جداگانه منعقد شد و همچنین تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری بین دانشگاه ایلام، دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه خوارزمی ‌امضاء شد.

وی با بیان اینکه در جریان برگزاری این نمایشگاه، ۱۵ کارگاه آموزشی تخصصی کسب و کار از طرف دانشگاه ایلام پیشنهاد شد، از این تعداد سه مورد، شامل چارچوب بوم کسب و کار، طراحی ارزش پیشنهادی برای مشتریان و بازار و تیم‌سازی و اهمیت آن در کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها در لیست سیزده کارگاه مورد تأیید برگزارکنندگان اصلی نمایشگاه قرار گرفت و در سالن اصلی کارگاه‌ها برگزار شد.

رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: به منظور اطلاع‌رسانی بهتر و تسریع در خدمات‌رسانی به فناوران و نوآوران، وب‌سایت‌های جدید مجتمع نوآوری و فناوری و مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه ایلام راه‌اندازی و وب‌سایت‌ مرکز نوآوری  نیز بازطراحی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha