• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401111612108
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در یاسوج

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در یاسوج

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مراسم تشییع پیکر بسیجی شهید مدافع امنیت «داوود جاودانیان» با حضور اقشار مختلف مردم در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مراسم تشییع شهید جاودانیان از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه از مقابل کنگره سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد تا گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج برگزار شد. همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام فردا دوشنبه ۱۷ بهمن ماه، از ساعت ۹ صبح از شهر لیکک به سمت زادگاه شهید روستای «کت» شهرستان بهمئی برگزار می‌شود.

 سردار حسن حکمتیان راز، فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم گفت: در ارتفاعات شمال غرب کشور، هم با طبیعت و هم با دشمنان این مرز و بوم درگیر هستیم، هشت ماه از سال در این منطقه شرایط آب و هوایی بسیار سخت و سرد است و بارش برف را تا ارتفاع ۲۰ متر شاهد هستیم.

وی افزود: اما ما با مردم پیمان بسته ایم بعنوان سربازان ولایت و خادمان ملت تا آخرین قطره خون و آخرین فشنگ خود در نقطه صفر مرزی از تمامیت ارضی کشورمان و دستاوردهای نظام مقدم جمهوری اسلامی دفاع کنیم و نگذاریم که جزیره امن جمهوری اسلامی ایران، ناامن شود.

حکمتیان راز اظهارکرد: شهید عزیر و فداکار «داوود جاودانیان» از بسیجیان گردان امام حسین تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.این شجره طیبه یا را که امام راحل غرس کردند و مقام معظم رهبری آن را آبیاری کردند و هم اکنون به درخت تنومندی تبدیل شده است و شاخه ها و برگ های آن ترویج عشق، شجاعت، رشادت و سربلندی سر می دهند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ارتفاعات شمال غرب ۸ ماه از سال پوشیده از برف است و جابجایی نیروهای ما در مقرها، پایگاهها، پاسگاهها و برجک ها در برخی مناطق بصورت پیاده است، شرایط آب و هوایی در آن منطقه مساعد نیست رزمندگان استان وقتی در ارتفاعات بودند وقتی می خواستند جابجایی شیفت انجام دهند هوا مساعد بود اما در مسیر راه گرفتار یک شرایط بحرانی باد شدید و برف و کولاک می شوند.

حکمتیان راز تصریح کرد: گردانها به کمک این نیروهای گرفتار که ۱۹ نفر بوند، شتافتند و توانستند ۱۴ نفر را نجات دهند و این شهید نیز به درمانگاه منتقل شد اما به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

وی ادامه داد: بخشی از سازمان رزم گردان امام حسین(ع) ما برادران بسیجی هستند که بصورت داوطلبانه و بدون چشم داشتی تلاش می کنند که به ماموریت اعزام شوند و از کشور عزیزشون ایران اسلامی دفاع کنند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خدا را گواه می گیرم که در طول شبانه روز بسیجیان تقاضای اعزام به ماموریت شمال غرب در ارتفاعات را دارند که شرمنده می شویم چراکه ما محدودیت هایی داریم و نمی توانیم همه این عزیزان را اعزام کنیم. همچنان مردم ما در راه آرمانهای و ارزشهای انقلاب اسلامی پای کار هستند.

بسیجی داوود جاودانیان از گردان امام حسین(ع) تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد صبح روز جمعه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ در حین انجام ماموریت در منطقه مرزی شمال غرب به شهادت رسید.

شهید جاودانیان اهل روستای «کَت» از شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

یادآور می شود که تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و هم پس از دوران دفاع چهار بار است که در منطقه شمال غرب حضور پیدا کرده اند و در سال 1390 هفت تن از نیروهای این تیپ در درگیری با گروهک تروریستی پژاک به درجه رفیع شهادت رسیدند و امسال نیز "داوود جاودانیان" به شهادت رسید.

عکاس -عیسی فتحی

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در یاسوج

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در یاسوج

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در یاسوج

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در یاسوج

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در یاسوج

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در یاسوج

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در یاسوج

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع امنیت در یاسوج

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha