• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401111611720
  • خبرنگار : 50553

مدیرکل اوقاف قزوین:

رسیدن به تمدن نوین اسلامی، نیازمند حرکت جهادی است

رسیدن به تمدن نوین اسلامی، نیازمند حرکت جهادی است

ایسنا/قزوین مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید ایستادگی، پایمردی و حرکت جهادگونه مضاعف نسبت به چهار دهه گذشته شکل گیرد.

حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مقدمه شکل‌گیری حکومت اسلامی، دولت اسلامی و نظام اسلامی بوده و آنچه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تبیین کرده‌اند رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

وی در ادامه بیان کرد: در ۴۴ سال گذشته فداکاری و ایثار بزرگ مردان و بزرگ زنان حماسه‌ساز، پایه‌های نظام اسلامی را استوار ساخته است چراکه این افراد در راه حفظ نظام اسلامی جان، مال و وقت خود را وقف کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: طی ۴۴ سال گذشته توانستیم حاکمیت اسلامی را در جامعه امروز بشری شکل دهیم اما این پازل زمانی تکمیل خواهد شد که به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب یعنی تمدن نوین اسلامی دست پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: ایثار، ازخودگذشتگی و جهاد شبانه روزی مردم این سرزمین بود که سبب شد ما امروز در دنیا حرفی برای گفتن و نظام و حکومتی اسلامی داشته باشیم و پرچم اسلام را در سراسر گیتی برافرازیم.

مجیدی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به گام آخر یعنی تمدن نوین اسلامی باید شکل‌گیری ارزش‌های الهی بر روی زمین و دوری از استکبار، استبداد، ظلم در جامعه تحقق یابد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید ایستادگی، پایمردی و حرکت جهادگونه مضاعف نسبت به چهار دهه گذشته شکل گیرد؛ اگر می‌خواهیم با سرعت بیشتر و حرکت جهشی بهتر به نقطه نهایی یعنی رساندن پرچم انقلاب اسلامی به دستان امام معصوم انقلاب برسیم باید در مدیریت‌ها، سبک زندگی، مجاهدت و مدیریت‌های اجتماعی متفاوت‌تر از گذشته عمل کنیم.

این مسئول بیان کرد: برای اصلاح شرایط کنونی باید از منفعت طلبی، آسایش و رفاه فقط برای شخص خودمان دوری کنیم بلکه باید با حرکت جهادی به فکر رفاه جامعه، عدالت اجتماعی، رفع تنگناهای اقتصادی و معاش بهتر برای مردم باشیم.

وی اشاره کرد: توجه به شرایط معاش مردم، اجرای عدالت اجتماعی، رفع موانع اقتصادی، ترویج فرهنگ و ارزش‌های الهی مقدمه‌ای برای رسیدن به نظام جامع و کامل اسلام در روی زمین است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: در تمام این سال‌ها انقلاب اسلامی توانسته است ریشه‌ای مقاوم شکل دهد و به کوری چشم دشمنان، کشور ما امروز ابرقدرتی در نظام اداره دنیا است.

وی گفت: امیدواریم از این پس نیز مدیریت در کشور محکم‌تر، مقاوم‌تر، با سرعتی شتابان، با مدیریت سالم، به دور از پارتی بازی و فساد پیش رود تا چرخه زندگی برای مردم که ولی نعمتان جامعه هستند، راحت‌تر باشد.

مجیدی در پایان اظهار کرد: در حوزه اقتصاد ما باید از مدیریت اقتصادی دولتی به مدیریت بخش خصوصی برسیم و با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و توانایی بخش خصوصی جامعه، عدالت را گسترش و اقتصاد را رشد دهیم تا دیگر فاصله طبقاتی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha