• جمعه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۳:۱۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401111310404
  • خبرنگار : 71553

مروری بر رویدادهای مهم کشاورزی در هفته گذشته

از عدم نیاز به ثبت سفارش جدید برنج تا اعلام لیست کالاهای تخفیف‌دار

از  عدم نیاز به ثبت سفارش جدید برنج تا اعلام لیست کالاهای تخفیف‌دار

در هفته جاری خبرهای مهمی در بخش کشاورزی منتشر شد که از مهمترین آنها می‌توان به عرضه گوشت گرم وارداتی، داغ شدن تب بازار میوه و صیفی، قیمت مرغ تا پایان سال تغییر نمی‌کند و لیست کالاهای تخفیف‌دار اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، هفته‌جاری در بخش کشاورزی با خبر  نوسانات بازار گوشت قرمز آغاز شد. در این گزارش ضمن تشریح دلایل گرانی گوشت از زبان دامداران و فروشندگان گفته‌ می‌شود که اگر قیمت گوشت قرمز در بازار همچنان در سطوح بالا باقی بماند این شرایط می‌تواند سهم گوشت در سفره مصرف‌کنندگان را پایین‌تر بیاورد.

"گزارشی از کانون بیماری‌ آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نداشتیم" خبر منتشر شده دیگری در بخش کشاورزی بود. رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه و منطقه گفت که تاکنون هیچ کانونی از این بیماری در کشور گزارش نشده است.

خبر دیگری با تیتر"آغاز گوشت گرم وارداتی از امروز"  در هفته جاری منتشر شد. مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد هر کیلو شقه گوسفندی با قیمت ۲۲۰ هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله ۱۹۲ هزار تومان، چرخکرده ۱۷۰ هزار تومان، سردست، ران و شقه نیز با قیمت هر کیلو ۲۱۵ هزار تومان عرضه در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه خواهد شد.

"مقابله با بیماری‌های دام و طیور قبل از ورود به کشور" نیز از خبرهای دیگر منتشر شده بود. رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد که قبلا وقتی بیماری وارد کشور می‌شد تا شناسایی، تولید کیت تشخیصی و مبارزه با بیماری دو سال زمان می برد. اکنون در تلاشیم قبل از ورود هر بیماری از کشورهای همسایه فرایند مطالعه و برنامه ریزی مقابله‌ای را داشته باشیم.

در هفته جاری خبری در خصوص بازار میوه وصیفی نیز منتشر شد. مشاهدات حاکی از آن بود که علاوه بر پیاز، قیمت موز و خیار و گوجه فرنگی نیز افزایش یافته است.

قیمت مرغ تا پایان سال تغییر نمی‌کند نیز خبر دیگری بود که در هفته جاری در بخش کشاورزی منتشر شد. معاون وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد که قیت مرغ تا پایان سال افزایشی نخواهد داشت.

خبری با عنوان" نیازی به ثبت سفارش جدید برنج نیست" و دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز از زبان معاون وزیر نیز از خبرهای منتشر شده دیگر در این هفته بودند. معاون وزیر جهادکشاورزی با  بیان اینکه تولید برنج در داخل بیشتر شده و دخایر خوبی داریم اعلام کرد که که نیازی به ثبت سفارش جدید برای واردات برنج نیست. وی همچنین علت افزایش قیمت گوشت قرمز را تغییر نرخ ارز وارداتی دانست.

"لیست کالاهای اساسی تخفیف دار اعلام شد". مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران  گفت که کالاهایی نظیر گوشت منجمد، مرغ منجمد، قندوشکر، پنیر یو- اف، ماست کم ‌چرب یک کیلویی، شیرنایلونی کم چرب، شیر بطری کم چرب، کره ۱۰۰ گرمی، روغن سرخکردنی، روغن پخت و پز، حبوبات، رب، تن‌ماهی، برنج و چای در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تخفیف ۱۰ تا ۲۵ درصد عرضه خواهد شد.

آخرین خبر در بخش کشاورزی نیز تشریح دلایل گرانی موز بود. رئیس اتحادیه بارفروشان علت این افزایش قیمت را نوسانات نرخ ارز اعلام کرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha