• پنجشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۵:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401111209667
  • خبرنگار : 71560

یوسفی: در کجای دنیا مردم برای خرید خودرو باید ثبت نام کنند؟

یوسفی: در کجای دنیا مردم برای خرید خودرو باید ثبت نام کنند؟

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از نظر کارشناسان عرضه خودروهای گران قیمت در بازار بورس نتیجه قابل قبولی در کاهش قیمت داشته است اما عرضه خودروهایی که درسبد مصرفی مردم قرار داشته و امروز مردم برای خرید آنها در صف هستند در بورس کار اشتباهی است.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بازار خودرو و عرضه خودرو در بورس، بیان کرد: برای پایان دادن به قصه پرغصه خودرو دو روش وجود دارد تا نارضایتی مردم هم در بحث قیمت و هم در بحث کیفیت خودرو مرتفع شود. تجربه موفق دنیا نیز این دو راه را تایید می کند. اول اینکه باید عرضه و تقاضا در بازار خودرو به تعادل برسد. قیمت خودرو در کارخانه با قیمتی که به دست مصرف کننده می رسد باید برابر باشد. در کجای دنیا مردم برای خرید خودرو باید ثبت نام کنند تا بر اساس شانس در بین چند میلیون نفر اسم آنها دربیاید؟

واردات خودرو در لایحه بودجه سال آتی نیز دیده شده است

وی در ادامه اظهار کرد: در وهله اول باید عرضه و تقاضا در بازار خودرو تنظیم شود. به دلیل عقب افتادگی در زمان تحویل خودرو به دنبال سوء مدیریت‌هایی که در این بخش صورت گرفته است شاهد ایجاد فاصله بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو هستیم. مجلس برای رفع این شکاف به دنبال واردات خودرو رفت. علی رغم مقاومت های صورت گرفته بحث واردات خودرو شروع شد و خوشبختانه در بودجه سال آینده نیز این موضوع دیده شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این واردات می تواند بخشی از نیاز بازار را پاسخ دهد، اما نکته حائز اهمیت این است که عرضه خودرو به هر روشی که قرار است اتفاق افتد باید به این امر بینجامد که حباب بین عرضه و تقاضا در این بازار شکسته شود. بر اساس نظرات کارشناسان بورس برای عرضه خودروهای گران قیمت خروجی مثبتی داشته است، اما برای عرضه محصولات شرکت‌هایی مانند ایران خودرو و سایپا که مردم در صف هستند مناسب نیست.

بورس برای عرضه خودروهای بالای 1/5 میلیارد مناسب است

وی در ادامه تاکید کرد: بورس محل مناسبی برای عرضه خودروهایی که در سبد مصرفی مردم قرار دارند نبوده و عرضه این خودروها در بازار بورس کار غلطی است. عرضه خودروهای بالای 1/5 میلیارد در بورس سبب شد تا مقداری قیمت آنها کاهش پیدا کند. هر طرحی که بناست در حوزه خودرو اجرایی شود باید به این امر کمک کند که فاصله بین عرضه و تقاضا در این بازار کاهش پیدا کند تا این میزان در حوزه قیمت در حق مردم اجحاف نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۳ ۰۷:۰۸

در ایران .....و با درایت شمای نوعی مسئول زیبا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۳ ۰۸:۵۶

در ایران!!!!!!!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۳ ۰۹:۰۷

کجای ما مثل دنیاست؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۴ ۰۷:۲۵

مثال معروفی هست که می‌گویند وقتی آب سربالا میره غورباقه ابو عطا میخونه .فرهنگ غلط رو خودمون جا می‌اندازیم و از طرفی مردم رو وادار به اجرای کارهای خوب میکنیم .چطور جیب یک هموطن رو میتونیم خالی کنیم؟؟؟؟ حالا یک دلال ، یک کلاهبردار و یا یک شرکت خودرو ساز و یا شرکت آتی ساز و.......