• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401111209432
  • خبرنگار : 50491

در نخستین روز از فجر ۴۴؛

کارکنان جهاددانشگاهی گلستان با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند

کارکنان جهاددانشگاهی گلستان با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند

ایسنا/گلستان کارکنان جهاددانشگاهی گلستان در نخستین روز از دهه فجر و به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید میثاق کردند.

کارکنان جهاددانشگاهی استان گلستان امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن و در نخستین روز از طلیعه فجر چهل و چهارم ضمن حضور بر مزار شهید دانشگاه جامع گلستان(شهید حسین خان‌احمدی) با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره)، مقام معظم رهبری و شهیدان والامقام تجدید بیعت کردند.

جهادگران جهاددانشگاهی گلستان در این مراسم با قرائت فاتحه و عطرافشانی، از ایثارگری و رشادت‌های شهدا تجلیل کرده و با آرمان‌های امام راحل و شهدا و مقام معظم رهبری عهد دوباره بستند.

«ابراهیم شهبازی»_ رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان در حاشیه مراسم عطرافشانی اظهار کرد: اگر امروز با نسلی که انقلاب کردند به گفتگو بنشینیم، خواهیم دید که از عملکرد امروز ما گله‌مند هستند گله‌مندی آنها نه از وضعیت کلی کشور که از کم‌کاری ما است، در آن زمان مردم به‌ویژه جوانان شرایط زمان را درک کرده و همگام با امام راحل برای نابودی رژیم ستم‌شاهی و پیروزی انقلاب اسلامی به پا خاستند.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل‌شمارش نیست، افزود: جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب در بسیاری از بخش‌ها رشد خیره‌کننده و قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

کارکنان جهاددانشگاهی گلستان با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان با بیان اینکه امروز دشمن جنگ اقتصادی به راه انداخته است، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم در میدان رزم اقتصادی نقش‌آفرین باشیم، گرچه امروز در حوزه‌های نظامی، دیپلماتیک و غیره حرفی برای گفتن داریم اما می‌طلبد در بخش اقتصادی و دیگر حوزه‌ها نیز پرتوان‌تر ظاهر شویم تا انقلاب اقتصادی در کشورمان ایجاد شود.

شهبازی در ادامه فلسفه راه‌اندازی جهاد دانشگاهی را در برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه دانست و تأکید کرد: جهاد دانشگاهی شکل گرفت تا صنعت و دانشگاه را به هم متصل کند ما نباید خود را تافته جدابافته دانشگاه بدانیم باید با جوانان و دانشجویان ارتباط گرفته و آنها را در پیشبرد اهداف و امورات خود سهیم کنیم.

وی خطاب به جهادگران گفت: تک‌تک لحظاتی که در فضای جهاددانشگاهی فعالیت دارید تصور کنید مانند شهدا در میدان نبرد با دشمن قدم می‌گذارید شهیدی که پشت خاکریز است اگر یک غفلت کند به همرزمان و گردان خود آسیب می‌زند، امروز هم اگر ما غفلت کنیم از کُنشگری غافل می‌شویم.

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان با اشاره به شاخصه‌های کار جهادی از نگاه مقام معظم رهبری، افزود: کاری که معمولی و عادی انجام می‌شود جهادی نیست، رهبر معظم انقلاب در وصف کار جهادی از واژه ایثار یاد کردند در واقع اگر در پیشبرد کارها ایثار نکنیم جهادگر نیستیم.

شهبازی با بیان اینکه جهاد نسبت به کارهای معمولی سختی و مشقت بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: امروز جهاددانشگاهی به برکت انقلاب اسلامی در حوزه فناوری و دانش‌بنیان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، در حوزه پژوهش نیز اقدامات مختلفی شروع شده که امیدبخش است و امیدوارم به گفتمان جدیدی که در حوزه فرهنگ شکل گرفته نیز دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha