به گزارش ایسنا، احمد علوی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اعتبارات مقابله با آلودگی هوا در مجلس، اظهار کرد: کل سال هایی که بودجه در مجلس بررسی شده این اعتبار کمتر از نیم درصد است و انتظار داشتیم امسال که یکی از سال های بحرانی آلودگی هوا بود، توجه ویژه تری صورت می گرفت و یکبار تعیین تکلیف انجام می شد.
به گفته عضو شورای شهر تهران، در بودجه سال آینده کشور، در بودجه بخش آلودگی هوا ۴۸ صدم درصد به ۲۷ صدم درصد کاهش یافته است. این در حالی است که عوارض شماره گذاری خودروهای وارداتی ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. ۴۰ درصد کمتر از همین نیم درصد نیز در بودجه های متفرقه جای گرفته و این بودجه ها قابل رصد نیستند.
علوی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان برای هزار و ۲۰۰ شهر پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: از این میزان سه هزار میلیارد تومان برای مدیریت آلاینده ها، بیابان زدایی و حمل و نقل عمومی پیش بینی شده و باید ببینیم چگونه بین این شهرها تقسیم خواهد شد. ۲ هزار میلیارد تومان نیز بودجه متفرقه بوده و قابلیت نظارت ندارد و به تهران ۸۱ میلیارد تومان برای مقابله با آلودگی هوا اختصاص یافته که یا باید پنج متر مترو ساخته شود و یا هشت دستگاه اتوبوس خریداری کرد. باید دقت شود این بودجه چه میزان اثرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه قیمت هر واگن مترو ۱۷ میلیارد تومان است، گفت: اگر مجلس با پیشنهاد دولت موافقت کند هیچ اتفاقی در موضوع اول شهر تهران که آلودگی هواست، نخواهد افتاد.
عضو شورای شهر تهران افزود: شرکت کنترل ترافیک و سازمان فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات شهر مدتی است مدیرعامل ندارند. شرکت کنترل ترافیک را نمی توان بدون تعیین تکلیف مدیر عامل اداره کرد. ما نیز موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
انتهای پیام
نظرات