• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401110805614

/سروهای آسمانی قم/۹۲

شهید سید مرتضی حسینی و نامه ای برای همسر

شهید سید مرتضی حسینی و نامه ای برای همسر

ایسنا/قم شهید سید مرتضی حسینی در وصیت‌نامه اش نوشت: همیشه به یاد خدا باشید و افتخار کنید که مسلمان به دنیا آمده‌اید با شرافت‌ترین دین، دین اسلام است.

شهید سید مرتضی حسینی در ۱۴ تیر ۱۳۴۱ در شهر مقدس قم چشم به جهان گشود. سرانجام در ۲۴ دی ماه ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلا ۵ در خرمشهر به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم آرام گرفت.

در وصیت‌نامه شهید سید مرتضی حسینی آمده است:

«بنام خداوند بخشنده مهربان»
با درود و سلام خدمت آقا امام زمان (عج) و نایب برحقش امام امت پیر جماران، با درود و سلام خدمت خانواده‌های معظم شهدای جنگ تحمیلی و شهدای انقلاب اسلامی، با درود و سلام خدمت پدر و مادر عزیز و مهربانم سلام عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند صبری بزرگ و اجری عظیم به شما عطا فرماید.

خدا را شکر می‌کنم که در دامن چنین پدری و مادری پرورش یافتم تا بتوانم خادمی برای اسلام و مسلمین باشم. از اینکه نتوانستم خدمات شما پدر و مادر عزیزم را جبران کنم معذرت می‌خواهم و از شما می‌خواهم در شهادت من کمتر گریه کنید که دشمن در کمین است.

در شهادت من کسی تسلیت نگوید همه باید تبریک بگویند چون خود امام رضا (ع) می‌گوید: (فاذا تجهزوا الغزوهم باهی الله بهم الملائکه) موقعی که رزمندگان آماده می‌شوند برای حرکت به سوی جبهه‌های جنگ اسلام با کفر خداوند به آنان به فرشتگان مباهات و افتخار می‌کند. چنین مردنی مردن نیست بلکه زندگی جدید است. ان شاءالله در آخرت با همدیگر ملاقات خواهیم کرد.

خدمت همسرم سلام عرض می‌کنم و امیدوارم از شهادت من ناراحت نباشی. همسرم در نبودن من بچه‌ها را خوب تربیت کن تا بتوانند برای اسلام و مسلمین خادمی خوب باشند. همسرم من از دست تو هیچ ناراحتی نداشتم و همیشه تو را دوست می‌داشتم مدتی من در خانه بستری بودم تو خدمات زیادی به من کردی حتی آب بر دهان من می‌گذاشتی.

خداوند اجر این کارهای تو را خواهد داد. امیدوارم تو هم از دست من راضی باشی ان شاءالله در بهشت هم باهم خواهیم بود. همسرم همیشه در حجاب خود کوشا باش نمازها را بهتر بپا کن، روزهای گرم را برای رضای خدا روزه بگیر؛ سعی کن دروغ نگویی، غیبت نکنی، تهمت نزنی و اگر با حجاب و با ایمان باشی نزد همه عزیز هستی. در خانواده همه تو را دوست دارند و از همه بهتر و در آخرت در صحرای محشر روسفید هستی و با دامن پاک وارد بهشت خواهی شد.

همسرم به یاد خدا باش همیشه به یاد مرگ باش که یک روز تو هم خواهی مرد، چرا گناه کنی؟ به یاد من قرآن بخوان نماز قضا برای من بخوان و اگر توانستی شبهای جمعه بالین قبر من بیا و طلب آمرزش برای تمام مردگان و من بکن تا بلکه خدای بزرگ ما را مورد لطف خود قرار دهد.

برادران همیشه به یاد خدا باشید و همه کارهایتان را برای رضای خدا بکنید. تمام دوستان را که می‌بینید از طرف من حلالیت بطلبید. خدمت خواهرم امیدوارم صبور باشید و دعاگوی امام امت و رزمندگان اسلام باشید.

خواهرم حجاب تو مثل جهاد رزمندگان است. همیشه در داشتن حجاب کامل اسلامی رعایت زیاد بکنید تا در قیامت از یاران فاطمه‌زهرا باشید. با شوهران خود به خوبی رفتار کنید، غیبت نکنید، دروغ نگویید، همه کارها را برای رضای خدا انجام دهید تا مورد لطف خداوند قرار بگیرید. همیشه به یاد مرگ باشید تا کمتر گناه کنید برای من طلب آمرزش کنید تا خداوند از گناهانم بگذرد.

همیشه به یاد خدا باشید و افتخار کنید که مسلمان به دنیا آمده‌اید با شرافت‌ترین دین، دین اسلام است. امام امت را یاری کنید، رزمندگان اسلام را دعا کنید، مسئولین کشور را پشتیبانی کنید و مقامات لشگری را دعا کنید. تمام اقوام و فامیل که به آن بستگی داشته‌اند درخواست حلالیت می‌کنم؛ به امید زیارت کربلای حسینی.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha