در جریان بازدید مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم از مجموعه اورژانس اجتماعی بهزیستی قم که شامگاه پنجم بهمن انجام شد، سید صادق میرئی سرپرست بهزیستی استان قم و فتاحی مسئول مرکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی گزارشی از خدمات مرکز، آمار پذیرش، ترخیص و خدمات مددکاری ارائه کردند.
میریی با اشاره به خدمات متنوع این مرکز خاطرنشان کرد: خط اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ در تمام نقاط استان قابل شمارهگیری است و در راستای پاسخگویی به مشکلات و دغدغههای مردمی، تیمهای اورژانس اجتماعی بهصورت شبانهروزی در سطح استان فعالیت میکند که طبق بررسی های صورت گرفته اختلافات حاد خانوادگی، کودکآزاری و همسرآزاری دلیل بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی قم بوده است.
سرپرست بهزیستی قم با اشاره به اینکه خدمات اورژانس اجتماعی بهصورت رایگان ارائه می شود، افزود: افرادی که مورد خشونت و یا آزار قرارگرفته باشند، از سوی مددکاران و کارشناسان اجتماعی مورد حمایت قرارمیگیرند و برای توانمندسازی فرد و خانواده آنها، آموزشهای لازم برای اشتغالزایی و مهارتافزایی ارائه میشود.
فتاحی مسئول مرکز بحران و اورژانس اجتماعی هم با اشاره به آمار خدمات مرکزاز ۱۲۸۶ مورد مداخله تیم سیار و پذیرش ۶۰۰ مورد در مرکز بحران در ۱۰ ماهه گذشته خبر داد و افزود: زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیباجتماعی یا آسیبدیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کردهاند، کودکانخیابانی و کار، همسران آزاردیده، کودکان آزاردیده، مبتلایان به اختلال هویتجنسی، دختران و پسران فراری از منزل، سالمندان و معلولان آزاردیده و سایر افراد در کلیه سنین که در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند افراد مشمول دریافت خدمات از اورژانس اجتماعی بهزیستی هستند.
حسین غریب مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم ضمن بازدیداز بخشهای مختلف این مجموعه رویکرد دولت را توجه خاص به مسائل اجتماعی و فرهنگی برشمرد و گفت: شهر مقدس قم به لحاظ ظرفیت مهاجری پذیری که دارد مسائل و آسیبهایی را نیز به دنبال دارد و نیازمند برنامهریزیهای خاص است که استفاده از ظرفیت همه دستگاه های مرتبط در حوزه های اجتماعی و فرهنگی در اولویت بوده است.
انتهای پیام
نظرات