• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401110504270
  • خبرنگار : 50145

امام جمعه ماکو:

گسترش همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش ضروری است

گسترش همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش ضروری است

ایسنا/آذربایجان غربی امام جمعه ماکو گفت: به توافقات ستاد همکاری های آموزش و پرورش با حوزه های علمیه بصورت ملی توجه بیشتری شود تا شاهد تاثیرگذاری در تلفیق تربیتی دانش آموزان شود .

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی ۵ بهمن ماه در در جلسه شورای آموزش وپرورش منطقه آزاد ماکو که باحضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: در شهرستان ماکو ۱۷ مدرسه امین پسرانه و ۳۰ مدرسه امین خواهران از ظرفیت های روحانیون استفاده و برنامه های خوبی اجرا می شود.

وی خواستار اجرای برنامه بازدید دانش آموزان از روند تحصیل طلاب و بالعکس شد و افزود: برای حضور دانش آموزان در مساجد به منظور تقویت اعتقادات دینی و معنوی نیز برنامه هایی تدوین شود.

امام جمعه ماکو ادامه داشت:‌ تربیت نسل آینده مومن و معتقد توسط جامعه فرهیخته فرهنگیان در آموزش و پرورش رقم می‌خورد و مدارس، اساس و پایه تزکیه و تعلیم هستند.

نوک پیکان دشمن نسل جوان را نشانه گرفته است

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی، امام جمعه شهرستان پلدشت نیز در این جلسه گفت:‌ نوک پیکان دشمن به سمت نسل جوان است ودانش آموزان از لحاظ فرهنگی و اعتقادی مورد تهاجم دشمنان هستند.

امام جمعه پلدشت با تاکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولین به امر آموزش و تربیت دانش آموزان مناطق مرزی افزود: تقویت باورهای دینی دانش آموزان از نکات مهمی است که می تواند در هدایت دانش آموزان در جامعه نقش مهم و چشمگیری داشته باشد.

حجت الاسلام طالبی با بیان اینکه خداوند متعال تعلیم را در کنار تزکیه و تربیت قرار داده است، اضافه کرد: توجه به امر تربیت دانش آموزان مقدم بر تعلیم است لذا باید به تربیت و تقویت بنیه های اعتقادی دانش آموزان توجه بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه پلدشت خواستار ارتقای زیرساخت های آموزش و پرورش شهرستان پلدشت و رسیدگی بیش از پیش به محرومیت زدایی در حوزه آموزش و پرورش این منطقه شد.

شهرستان شوط با کمبود فضا و امکانات آموزشی مواجه است

حجت الاسلام والمسلمین جباری ، امام جمعه شوط نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان در مقایسه با شهرهای دیگر از کمبود فضا و امکانات آموزشی رنج می برد، گفت: باوجود کمبود امکانات و محدودیت فضاهای آموزشی،‌ عقب ماندگی آموزشی دانش آموزان جبران شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جباری افزود: توسعه فضای آموزشی در شهرستان شوط متناسب با جمعیت دانش آموزی این شهرستان نیست.

وی ظرفیت های نیروی انسانی، معلم، آموزش یار و مدیران شهرستان را خوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: فضای دینی و آموزش های اعتقادی مدارس حتما باید بهبود یابد.

امام جمعه شوط خواستار بهسازی و فضاهای بهداشتی و بهبود وضعیت مدارس شهرستان شد و اظهار کرد: مدارس این شهرستان در شان دانش آموزان منطقه آزاد نیست و برای مقابله با هجمه های دشمنان با ابزارهای قوی که در اختیارشان است باید بیش از این به وضعیت آموزش رسیدگی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha