• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401110503895
  • خبرنگار : 50126

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد:

جمع‌آوری ۱۸۰۰ میلیارد تومان زکات در ۹ ماه‌ اول امسال

جمع‌آوری ۱۸۰۰ میلیارد تومان زکات در ۹ ماه‌ اول امسال

ایسنا/ایلام معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در ۹ ماهه‌ی اول امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده که ۵۴۰ میلیارد آن زکات فطریه بوده است.

«حبیب الله آسوده»  امروز چهارشنبه  در جشنواره علمی ، ترویجی و تکریمی زکات استان ایلام اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی و قرآنی در اموال همه ما حقی معلوم برای زکات و کمک به فقرا وجود دارد که باید آن را ادا کنیم وهمه بزرگان دین و مسئولان نظام تأکید دارند در صورت پرداخت زکات، فقر از کشور ریشه کن می شود و ما وظیفه داریم موانع این مسیر را برداریم.

وی با بیان اینکه از جمله موارد تبلیغ زکات این است که مودیان زکات حس خوب زکات دادن را به دیگران منتقل و اطرافیان را تشویق به این امر کنند، گفت: از مبلغان دینی و مروجان زکات انتظار داریم برکات فراوان و زیبایی‌های این فریضه دینی را برای مردم تبیین و به مردم این آگاهی را بدهند که پرداخت زکات پیشرفت کشور و محرومیت‌زدایی را در پی دارد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: در ۹ ماهه‌ی اول امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که ۵۴۰ میلیارد آن زکات فطریه بوده است.

آسوده با بیان اینکه ۶۵ درصد زکات جمع آوری شده توسط مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد جمع آوری و همه آن در مناطق جمع آوری شده هزینه شده است،

وی تصریح کرد:  ۴۱۲ هزار کودک یتیم در سراسر کشور برای ساماندهی توسط حامیان مشخص شده‌اند که هم‌اکنون یک میلیون و ۲۰ هزار حامی از آنها حمایت می‌کنند.

آسوده به وجود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار صندوق صدقات در کشور اشاره کرد و گفت: ۵ میلیون از این تعداد در منازل مردم و ۳۰۰ هزار نیز در معابر قرار گرفته‌اند و امسال ۵۰۰ میلیارد تومان از این محل جمع‌آوری شده است.

معاون کمیته امداد با اشاره به وجود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد با جمعیت ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، گفت: ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار دانشجو از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره‌مند هستند.
آسوده اجرای ۴۰ هزار فعالیت عمرانی در سال و تامین ۱۰۰ هزار جهیزیه را از دیگر خدمات کمیته امداد برشمرد و اضافه کرد: ۵۰ هزار سری جهیزیه در  ۶ ماه نخست سال جاری با اعتبار یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha