• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401110503493
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

محکومیت آب و فاضلاب شهری دهدشت در مراجع قضایی

محکومیت آب و فاضلاب شهری دهدشت در مراجع قضایی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود اخطاریه زیست محیطی آنالیز آلایندگی زای پساب تصفیه خانه فاضلاب شهری دهدشت همچنان تهدیدی علیه بهداشت عمومی محسوب می شد که محیط زیست از طریق مراجع قضایی اقدام کرد.

"اسلام جاودان خرد" از محکومیت شرکت آب و فاضلاب شهری شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه خبر داد و افزود: در بازدیدی که کارشناسان محیط زیست از تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان داشتند، متاسفانه پساب خروجی تصفیه خانه، بدون رعایت استانداردهای زیست محیطی و بدون هر گونه تصفیه فیزیکی و شیمایی در محیط پیرامون رها شده و جاری است.

وی اظهار کرد: نمونه برداری از پساب خروجی و آنالیزهای صورت گرفته حاکی از آلایندگی زای بودن این پساب را داشت، بنابراین مطابق با قانون به مسئولان تصفیه خانه، اخطاریه مدت دار زیست محیطی صادر شد و در اخطاریه بر فوریت رفع آلایندگی در مهلت مقرر تاکید شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سلامتی مردم برای محیط زیست بسیار حائز اهمیت است افزود: پس از انقضاء مهلت مقرر در بازدید دومی که کارشناسان محیط زیست دهدشت از تصفیه خانه داشتند، متاسفانه مشاهده شد، پساب همچنان در محیط پیرامون و آب های سطحی رها شده، بنابراین با توجه به ماده ۹ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۸ قانون مدیریت پسماند، محیط زیست شهرستان دهدشت با تنظیم شکوائیه ای از مراجع قضایی خواهان برخورد جدی با موضوع شدند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، جاودان خرد با اشاره به اینکه مراجع قضایی با محرز شدن بزه انتسابی حکم به محکومیت مسئولان وقت تصفیه خانه را صادر کردند، بیان کرد: ضمن تشکر از مراجع قضایی، مسئولان شرکت آب و فاضلاب شهری دهدشت هر چه زودتر نسبت به ساماندهی پساب خروجی تصفیه خانه اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۵ ۰۸:۲۹

باسلام کانال گلزار دهدشت که بوی تعفن آن اهالی محل در تابستان آزار می دهد شهرداری شهرستان کهگیلویه مسول آن سالهاست ادامه دارد شبکه بهداشت ومحیط زیست نظارگر آن هستند کسی پاسخگو نیست