• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401110403183
  • خبرنگار : 50444

سرمای هوا، مصرف گاز در خراسان شمالی را افزایش داد

سرمای هوا، مصرف گاز در خراسان شمالی را افزایش داد

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: با آغاز مجدد کاهش دما در خراسان شمالی و ورود جبهه هوای سرد، مصرف گاز در خراسان شمالی افزایش یافت.

سید محمود هاشمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ درصد میزان مصرف گاز در استان مربوط به بخش خانگی است و به دلیل برودت هوا و مدیریت مصرف، گاز صنایع استان قطع شده و از سوخت جایگزین استفاده می کنند. بخش تجاری نیز به دلیل اعمال مدیریت مصرف، سهم بسیار کمی در مصرف گاز در استان دارند.

وی ادامه داد: طی روزهای پایانی دی ماه، مصرف گاز بخش خانگی مقداری کمتر از ۶ میلیون متر مکعب در روز بود که یکم بهمن ماه به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار متر مکعب نیز رسید.

وی بیان کرد: دوم بهمن ماه نیز مصرف گاز بخش خانگی در استان از ۶ میلیون متر مکعب کمتر شد اما با ورود موج جدید سرما و کاهش دما، طی روز گذشته با افزایش مصرف روبه رو بودیم؛ به طوری که میزان مصرف در بخش خانگی به ۶ میلیون و ۲۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز رسید و افزایش ۴ درصدی را نسبت به روز قبل از آن نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به تعداد مشترکان پر مصرف و بد، گفت: حدود ۵۵ درصد مشترکان گاز در استان خوش مصرف، ۴۴ درصد پر مصرف و یک درصد نیز بد مصرف هستند که تعرفه گازبهای مشترکان کم مصرف نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

وی افزود: در عین حال، تعرفه گازبهای مشترکان پر مصرف ۳۰ تا ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و گازبهای مشترکان پله های ۱۱ و ۱۲ (بد مصرف) به ازای هر متر مکعب بیشتر از ۹۰۰ متر، ۵ هزار تومان و بیش از ۹۷۵ متر مکعب در ماه نیز ۶ هزار تومان محاسبه می شود.

هاشمی تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف گاز در بخش خانگی یک الزام و ضرورت است و از مردم درخواست داریم با استفاده از پرده های ضخیم و پر کردن منافذ هدررفت گرما، مصرف گاز خود را کنترل کرده و با پوشیدن لباس های بیشتر به پایداری شبکه گاز کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha