• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401110402859
  • خبرنگار : 50175

معاون استاندار:

سهم صادرات لرستان به کشور عراق مطلوب و مناسب نیست

سهم صادرات لرستان به کشور عراق مطلوب و مناسب نیست

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: سهم صادرات لرستان به کشور عراق مطلوب و مناسب نیست.

سیروس ابراهیمی در همایش تجاری لرستان و عراق و افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان که چهارم بهمن‌ماه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: همواره با توجه به نزدیک بودن فرهنگی، مذهبی، تاریخی و علی‌الخصوص مراکز دینی مشترک به ارتباط بیش‌ از پیش با شما علاقمند هستیم.

وی تصریح کرد: نگاه ما به کشور عراق همواره در طول تاریخ یک نگاه و رابطه دوستانه خانوادگی و در عین حال راهبردی است.

این معاون استاندار ادامه داد: در کنار ارتباطات عمیق فرهنگی و دینی، مناسبات اقتصادی دو کشور نیز باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد و نگاه ما به ارتباطات عمیق‌تر با کشورهای همسایه به‌ویژه کشور عراق و اقلیم کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: لرستان به‌واسطه داشتن فاصله نسبتاً مناسب و قرابت فرهنگی خاص با کشور عراق و اقلیم کردستان سعی کرده با برآورده کردن ارتباطات اقتصادی این روابط فرهنگی را نیز تحکیم بخشد.

ابراهیمی یادآور شد: در این خصوص توجه و آشنایی به نقاط قوت استان در افزایش این مراودات بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: لرستان با برخورداری از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۲۲ میلیون مترمربع مرتع، ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی، ۲ منطقه ویژه اقتصادی فعال و ۲ منطقه اقتصادی در حال ایجاد یکی از قطب‌های سنگ کشور بوده و در صنایع پتروشیمی کشاورزی و غذایی دارای توانایی است.

وی بیان کرد: لرستان رتبه‌های بالای در کشور در برخی از محصولات کشاورزی را دارا بوده همچنین در کنار قابلیت دیگر از توانایی بالایی برخوردار است و می‌تواند با گسترش ارتباط را افزایش دهد.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: در این نمایشگاه سعی شده که بخشی از توانمندی‌های استان لرستان به معرض نمایش بگذاریم.

وی افزود: سعی کرده‌ایم با ایجاد ۶۵ غرفه و ۱۱۰ متقاضی در حوزه‌های مختلف صنعتی کشاورزی، دارویی، دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری و میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شما را با گوشه‌های از ظرفیت‌های تولید استان آشناتر کرده و در این میان شاهد مراودات بیشتر عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک مبادله کالا و در کل شاهد ارتباطات روزافزون باشیم.

ابراهیمی عنوان کرد: در حال حاضر صادرات لرستان به کشور عراق سهم بسیار ‌مناسبی نبوده که این میزان شایسته این همه اشتراکات فرهنگی قومی و مذهبی نیست.

وی گفت: لازم است صادرات استان به سرعت در مسیر رشد روزافزون قرار گیرد و انتظار داریم با حضوری که پیدا کرده‌اید شاهد فصل نوینی در ارتباطات اجتماعی فرهنگی و به‌ویژه اقتصادی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha