• دوشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401110302266
  • خبرنگار : 30188

معرفی و نحوه خرید نهال‌های پربار آلبالو

معرفی و نحوه خرید نهال‌های پربار آلبالو

آلبالو از جمله میوه‌های تابستانی است که شباهت زیادی به میوه گیلاس دارد با این تفاوت که میوه‌های آن ریزتر و مزه آن ترش‌تر از گیلاس بوده و درختان آن جثه‌ی کوچکتری دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویال نهال، میوه آلبالو به دلیل رنگ جذابی که دارد برای تهیه مربا، کمپوت و شربت کاربرد زیادی دارد، این میوه‌ها آبدار و گوشتی دارای هسته نسبتاً بزرگی بوده که خوراکی محسوب نمی‌شوند، محصول درختان آلبالو به صورت خوشه‌ای وگوشواره‌ای روی شاخه‌های آن ظاهر می‌گردد.

آلبالو جزء درختان بومی اروپا و ایران محسوب می‌شود که کشور ایران در کاشت نهال آلبالو رده ششم را به خود اختصاص داده است، عمر اقتصادی این درخت 25 تا 35 سال و  نیاز آبی آن به صورت متوسط می‌باشد.

آلبالو جزء درختان تک پایه محسوب و جهت گرده‌افشانی نه تنها نیازمند به درخت دیگری نمی‌باشد بلکه می‌تواند گرده‌افشانی درختان گیلاس را نیز انجام دهد، درختان آلبالو نسبت به سایر درختان هسته‌دار دیرگل‌تر محسوب و شکوفه‌های آن در بهار دیرتر باز می‌شود به همین دلیل انتخاب مناسبی جهت کاشت در مناطق کوهستانی می‌باشد که دارای سرمای بهاره می‌باشند، ارتفاع این درختان بین 3 تا 5 متر بوده و جزء درختان پاکوتاه به حساب می‌آیند به همین دلیل گزینه‌ی مناسبی جهت کاشت ما بین درختان گردو هستند، درخت آلبالو جزء درختان کم توقع می‌باشد و رسیدگی منظم و خاصی لازم ندارند و کمتر دچار آفات و بیماری می‌شود، ریشه این درختان در خاک‌های مرطوب نیز مقاومتی خوبی نشان می‌دهد، همچنین در مقابل کرم ریشه‌خوار نیز مقاوم می‌باشد.

درختان آلبالو روزانه حداقل به 5 ساعت نور خورشید جهت رشد نیازمندند، در صورت عدم دریافت نور کافی گل نمی‌دهند یا میوه آن بسیار ترش می‌شود. این درختان در مناطقی که تابستان‌های خنک دارند رشد بهتری خواهند داشت و در زمستان نیز تا دمای زیر 15 درجه را تحمل می‌کنند، نیاز سرمایی این درختان 600 تا 1600 ساعت زیر 7 درجه سانتی‌گراد می‌باشد.

درختان آلبالو در طیف وسیعی از خاک‌ها رشد کرده اما در خاک‌های لومی و رسی رشد بهتری دارند، همچنین این درختان در خاک‌های نیمه شور و قلیایی نیز قابلیت رشد را دارا هستند، فاصله کاشت درختان آلبالو 4 متر می‌باشد اما با توجه جثه‌ی کوچکی که دارند در فاصله 3 متری نیز کشت می‌شوند، این درختان نیازمند به هرس شدید را ندارند اما برای باروری بهتر می‌توان شاخه‌های ضعیف و بیمار را حذف کرد تا درخت بهتر تنفس کند.

جهت تغذیه درخت آلبالو می‌توان کودهای آلی از جمله کودهای دامی پوسیده به صورت چالکود استفاده کرد، البته می‌توان از کودهای شیمیایی نیز با توجه به آنالیز خاک برای باردهی بیشتر و کیفیت محصول بالاتر استفاده کرد.

خرید نهال آلبالو

درختان آلبالو واریته‌های مختلفی دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آلبالو سیگانی:

آلبالو سیگانی دارای میوه‌ای درشت بوده و رنگ قرمز تیره دارد از ارقام اصلاح شده محسوب می‌شود و باردهی خود را از سال دوم به بعد شروع می‌کند.

آلبالو گیسی:

این رقم مزه ترش دارد و به صورت خوشه‌ای روی شاخه‌های درخت ظاهر می‌گردد، این رقم آلبالو در اکثریت مناطق ایران قابلیت کشت را دارد، میوه‌ی این رقم به دلیل خوشه‌ای بودن نسبت به سایر ارقام ریزتر است اما باردهی بسیار بالایی دارد.

آلبالو مجار:

از ارقام دیررس محسوب و بومی مناطق مجارستان به حساب می‌آید، دارای میوه آن بسیار درشت و دم کوتاه می‌باشد، این رقم بسیار دیرگل بوده و در مناطق کوهستانی عملکرد بهتری نسبت به سایر ارقام دارد، میوه آن طعم بسیار شیرینی دارد و سرخ رنگ می‌باشند.

آلبالو مرلو:

میوه بسیار درشت و گردی دارد و در خرداد ماه محصول آن به بازار می‌آید، از میوه آن جهت تازه‌خوری و کمپوت استفاده می‌گردد.

آلبالو بوترمو:

میوه آن نسبت به سایر ارقام تیره‌تر و سایز میوه آن درشت‌تر بوده به همین دلیل بهترین گزینه برای تهیه کمپوت محسوب می‌شود، زمان رسیدن محصول آن اواخر بهار بوده و همچنین درختان این رقم باردهی بسیار بالایی دارند.

فروش نهال آلبالو

خرید نهال آلبالو:

جهت احداث باغ آلبالو داشتن اطلاعات کافی درباره محل کاشت، خاک مناسب، میزان آبیاری، نور خورشید و ... بسیار ضروری می‌باشد، زیرا سبب افزایش باردهی و کیفیت محصول می‌گردد اما مهم‌ترین بحث در احداث باغات انتخاب نهال مناسب و تهیه آن از نهالستان معتبر می‌باشد.

نهالستان رویال نهال آرمین قاسمی با تولید و عرضه سالانه بیش از 100 هزار اصله نهال آلبالوی شناسنامه‌دار و مجوزدار گام بلندی در عرصه باغداری نهاده است، تمامی نهال‌های این مجموعه با ضمانت بازگشت و گواهی بهداشت عرضه می‌گردد، اگر تصمیم به کاشت نهال آلبالو دارید می‌توانید با خیالی آسوده به صورت حضوری و غیرحضوری اقدام به خرید نمایید.

جهت خرید نهال آلبالو با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

09141811520

09141832100

جهت اطلاعات بیشتر به ROYALNAHAL.COM مراجعه نمایید.      

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha