• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401110200932
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات بازسازی ناوگان حمل و نقل مسافر در لرستان 

جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات بازسازی ناوگان حمل و نقل مسافر در لرستان 

ایسنا/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: سهم اعتبار بازسازی ناوگان مسافربری موضوع تسهیلات تبصره ۱۸ استان ۲۱۴ میلیارد ریال بوده که تمام اعتبار موصوف به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شده است.

مرتضی شیروانی یکم بهمن اظهار کرد: متوسط عمر ناوگان مسافربری لرستان در بخش اتوبوس ۹، مینی بوس ۳۵ و سواری کرایه ۱۳ سال است و متوسط عمر ناوگان در سطح کشور در بخش اتوبوس ۱۳، مینی بوس ۲۷ سال و سواری کرایه ۱۲ سال است.   

وی ادامه داد: در بخش اتوبوسرانی موقعیت استان مناسب و رتبه سوم کشور را داریم در بخش سواری کرایه عمر ناوگان استانی با کشوری اختلافی چشمگیر ندارد، در بخش مینی‌بوس رانی و سواری کرایه باید برای نوسازی ناوگان مذکور چاره اندیشی و تسهیلات مناسبی به مالکین اختصاص داده شود، همچنین میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۸ سال و میانگین عمر ناوگان باری کشوری ۱۹/۹۱ است.

شیروانی به وضعیت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ اشاره کرد و افزود: سهم اعتبار بازسازی ناوگان مسافربری موضوع تسهیلات تبصره ۱۸ لرستان ۲۱۴ میلیارد ریال بوده که تمام اعتبار موصوف به صورت ۱۰۰ درصدی جذب و در اختیار مالکان ناوگان قرار گرفته و اقدام به بازسازی کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اضافه کرد: به ۸۸ دستگاه شامل ۱۳ اتوبوس و ۷۵ مینی‌بوس، وام بازسازی پرداخت شده و پیش‌بینی می‌شود تمام اعتبار ابلاغی سهم بازسازی ناوگان مسافری به مالکان پرداخت شده و در صورت تخصیص مجدد مابقی ناوگان که نیاز به بازسازی دارند اقدام می‌شود.

وی به عواملی اصلی فرسودگی ناوگان استان اشاره کرد و افزود: به غیر از گذر سال، حمل بار بیشتر از حد مجاز (اضافه تناژ)، موقعیت توپوگرافی استان و صعب‌العبور بودن مسیرهای مواصلاتی و همچنین وجود گردنه‌های متعدد در سطح استان و همچنین قطعات یدکی تقلبی از مهم‌ترین عواملی هستند که باعث شده ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش بار و مسافربری مستهلک و فرسوده شده‌اند.

شیروانی تصریح کرد: همین عوامل در کنار افزایش قیمت قطعات یدکی، عدم وجود تسهیلات مناسب با نرخ بهره پایین برای بازسازی و نوسازی ناوگان، شیوع بیماری کرونا در سال‌های اخیر و فعالیت غیر مجاز مسافربرهای شخصی در حمل و نقل برون شهری مسافر باعث کاهش میزان سطح درآمدی شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و مالکین ناوگان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha