• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401110100306
  • خبرنگار : 71424

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش اعلام کرد

وجود۱۰۰ هزار انجمن اولیاء و مربیان در کشور

وجود۱۰۰ هزار انجمن اولیاء و مربیان در کشور

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش با بیان اینکه قریب به ۱۰۰ هزار انجمن اولیاء و مربیان داریم گفت: ما در صدد تربیت جهادگرانی در حوزه‌هایی چون تربیت معنوی خانواده، تربیت شهروندی خانواده، تربیت جنسی خانواده و جهادگران تبیین یعنی دشمن شناسی هستیم.

به گزارش ایسنا، شهلا باقری در نشست وزیر آموزش و پرورش با وزرای آموزش، خانواده و جوانان جمهوری نیکاراگوئه که در دفتر مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه ظرفیتی داریم که می‌توانیم خانواده‌ها را در خدمت تربیت قرار دهیم گفت: قریب به ۱۰۰ هزار انجمن اولیاء و مربیان داریم و معتقدیم خانواده طبیعی‌ترین واحد پیوند فرد به جامعه است.

وی افزود: خداوند رابطه مبتنی بر مهر و کشش مبتنی بر عشق را در این واحد قرار داده و باید از این ظرفیت طبیعی استفاده کنیم.

باقری با بیان اینکه پیشنهاد مشخص ما این است که محور مقاومت را بر پایه ظرفیت‌های خانواده محور تقویت کنیم گفت: پیشنهاد ما مقوله مقاومت خانواده محور است و به دنبال تبیین و پررنگ کردن نقش خانواده در مقاومت بیشتر اعضاء در مقابل استکبار هستیم و مایلیم با همدیگر در این زمینه همکاری داشته باشیم.

مدیرکل دفتر انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش اضافه کرد: ما در صدد تربیت جهادگرانی در حوزه‌هایی چون تربیت معنوی خانواده، تربیت شهروندی خانواده، تربیت جنسی خانواده و جهادگران تبیین یعنی دشمن شناسی هستیم و می‌توانیم در این زمینه شبکه سازی کنیم.

به گزارش ایسنا، مهدی فیاضی، رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش نیز در خاتمه این دیدار گفت: از جمله محورهای همکاری با کشور نیکاراگوئه می‌تواند انتقال تجربیات در زمینه آموزش مناطق محروم باشد. محور دیگر ایجاد مراکز خلاقیت و بازی‌های فکری برای کودکان و نوجوانان است. محور دیگر همکاری، مهمان شدن دانش آموزان نخبه نیکاراگوئه در ایران و آموزش‌های نخبگانی به آنها است. سه ماه قبل میزبان ۳۰ دانش آموز از ونزوئلا بودیم و می‌توانیم آن را برای کشور دوست و برادر تکرار کنیم.

وی همچنین از وزیر آموزش کشور نیکاراگوئه خواست که در کتب درسی نیکاراگوئه مباحثی از ایران‌شناسی و زبان فارسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، حامد علامتی ،مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در حاشیه این برنامه با اشاره به اینکه در این جلسه درباره ظرفیت‌های کانون و انتقال تجربیات دو کشور صحبت و توضیحات لازم ارائه شد گفت: سه کتاب «یخی که عاشق خورشید شد»، «قدم یازدهم» و «راکن پیر» به عنوان سفیر دوستی ایران و از طرف کانون پرورش فکری به کشور دوست و برادر کشور نیکاراگوئه اهداء شد.

وی افزود: یک کتاب هم نویسنده مشهور به نام ارنستو کاردنال درباره امام خمینی(ره) و انقلاب ایران دارد که کتاب خوبی است و اعلام کردیم آماده ترجمه و انتشار آن در ایران از طرف کانون هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha